Jednostka organizacyjna:
Wydział Humanistyczny oraz Wydział Filozofii i Socjologii UMCS
Tytuł projektu:
LOGI.KOM. Od sztuki logicznego myślenia do sztuki skutecznego komunikowania się
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
OŚ PRIORYTETOWA III SZKOLNICTWO WYŻSZE DLA GOSPODARKI I ROZWOJU
Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Numer umowy: POWR.03.01.00-00-EF22/16 z dnia 12.01.2017 r.
Okres realizacji projektu:
od 01.08.2017 do 30.06.2019
Wartość projektu:
90 493,75 PLN
Wkład Funduszy Europejskich:
76 268,13 PLN
Cele projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji ogólnorozwojowych, związanych z logiką i heurystyką, poprawnym argumentowaniem, krytycznym i samodzielnym myśleniem poprzez udział uczniów szkół ponadgimnazjalnych z województwa lubelskiego w fakultatywnych zajęciach z zakresu edukacji filozoficznej realizowanych w formie kursów edukacyjnych.
Grupa docelowa:
Grupę docelową projektu stanowią uczniowie I, II i III klas szkół ponadgimnazjalnych z obszaru województwa lubelskiego. Wsparcie w postaci kursu z zakresu edukacji filozoficznej otrzyma łącznie 160 uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Projektem objęci zostaną uczniowie z następujących szkół:
Działania:
W ramach projektu Beneficjent przeprowadzi zajęcia fakultatywne z zakresu edukacji filozoficznej w formie kursu edukacyjnego. Zajęcia fakultatywne przeprowadzone będą w pięciu modułach tworzących ciąg wzajemnie uzupełniających się zagadnień logiczno-heurystycznych oraz komunikacyjno-retorycznych:
Każdy z modułów obejmie 10 godzin dydaktycznych.
Podsumowaniem cyklu zajęć w każdej szkole będzie tzw. Debata Oxfordzka, podczas której uczniowie będą mogli zastosować nabyte kompetencje.