Ku warsztatowi rozwijającego się nauczyciela
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
OŚ PRIORYTETOWA III SZKOLNICTWO WYŻSZE DLA GOSPODARKI I ROZWOJU
Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Numer umowy: POWR.03.01.00-00-K010/16
Okres realizacji projektu: od 01.01.2017 do 30.06.2019
550 777,00 PLN
464 194,86 PLN
Projekt skierowany jest do 100 studentów ostatnich trzech semestrów (I edycja – 50 osób) i ostatnich czterech semestrów (II edycja – 50 osób) studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku Pedagogika o specjalności pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie.
Celem projektu jest uzupełnienie kompetencji zawodowych/analitycznych, komunikacyjnych i informatycznych studentów poprzez udział w warsztatach kompetencji, wizytach studyjnych oraz dodatkowych zajęciach praktycznych realizowanych w formie projektowej. Udział w projekcie umożliwi uzyskanie przez studentów dodatkowych efektów kształcenia oczekiwanych przez pracodawców na rynku pracy.
Program zajęć obejmuje zagadnienia nieuwzględnione w programie studiów, a wymagane na rynku pracy. Studenci zostaną poddani analizie kompetencji, wykonanej na początku swojego udziału w projekcie oraz po jego zakończeniu, a także zostaną objęci 12-miesięcznym monitoringiem losów absolwentów. Projekt przewiduje organizację warsztatów kształcących kompetencje zawodowe/analityczne, komunikacyjne i informatyczne rozwijające umiejętności praktyczne.
Ważną częścią projektu będą również zadania związane ze współpracą z otoczeniem gospodarczo-społecznym, takie jak wizyty studyjne u pracodawców w szkołach oraz przedszkolach.
Cel główny:
Celem głównym projektu jest uzupełnienie deficytów kompetencji zawodowych/analitycznych, komunikacyjnych i informatycznych przez studentów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku Pedagogika o specjalności pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna do 30.06.2019 r.
Grupę docelową projektu stanowi 100 (98 Kobiet, 2 Mężczyzn) studentów Wydziału Pedagogiki i Psychologii ostatnich trzech semestrów (I edycja – 50 osób) i ostatnich czterech semestrów (II edycja – 50 osób) studiów stacjonarnych I stopnia kierunku Pedagogika o specjalności pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna.
Projekt przewiduje dla każdego studenta bilans kompetencji – diagnozę deficytu kompetencji każdego uczestnika projektu i dopasowanie działań projektowych do zdiagnozowanych potrzeb oraz przeprowadzenie drugiego bilansu kompetencji po zakończeniu udziału w zaplanowanych działaniach projektowych.
Ponadto projekt oferuje:
1. WARSZTATY
2. WIZYTY STUDYJNE U PRACODAWCÓW
Wizyty studyjne mają na celu wieloaspektowe poznanie przestrzeni przedszkola i szkoły, w szczególności poznanie problematyki dotyczącej funkcjonowania placówek oraz poznanie sposobów radzenia sobie z nimi w praktyce nauczyciela, a także wzbogacenie warsztatu przyszłego nauczyciela o kompetencje zawodowe, komunikacyjne i analityczne.
Każdy Uczestnik odbędzie 2 wizyty studyjne w placówkach szkolnych oraz 2 w placówkach przedszkolnych.
3. ZADANIA PRAKTYCZNE REALIZOWANE W FORMIE PROJEKTOWEJ
Cel pracy metodą projektową:
Uczestnicy będą opracowywali koncepcje i realizowali projekty:
Projekty będą realizowane pod opieką mentorów (opiekunów projektów) ze strony Uczelni i Pracodawcy (placówki szkolnej i/lub przedszkolnej).
Realizacja projektów edukacyjnych
Wymiar: 25h na jeden projekt. Łącznie 50h (2 projekty po 25h).
Struktura projektu:
Przykładowe tytuły projektów:
Zadania realizowane w grupach 2 osobowych.
Realizacja projektów społecznych
Wymiar: 30h, w tym:
Sugerowane rodzaje zadań (do wyboru przez Uczestników):
Zadanie realizowane w grupach 5 osobowych.