Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Zespół Badań Rywalizacji Wyborczej i Marketingu Politycznego został utworzony w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS, gdzie od lat prowadzone są badania dotyczące funkcjonowania rywalizacji wyborczej, systemów wyborczych, komunikacji politycznej i marketingu politycznego.
Powołanie Zespołu stanowi inicjatywę do stworzenia grupy badawczej, której zadaniem będzie działalność naukowa, w tym pozyskiwanie i realizacja grantów z instytucji zewnętrznych (m.in. NCN).
W polskich ośrodkach akademickich istnieją podobne zespoły oraz bardziej zinstytucjonalizowane jednostki, m.in. Centrum Badań Wyborczych np. w Toruniu oraz Łodzi oraz Pracownia Badań Wyborczych przy Zakładzie Badań Porównawczych nad Polityką Państwowej Akademii Nauk. Nie ma więc tego typu placówki badawczej w Lublinie. Stworzenie Zespołu wpisuje się w strategię UMCS poszerzającej ofertę naukową zorientowaną na podmioty zewnętrzne.
Zespół będzie stanowił miejsce rozwoju naukowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych i doktorantów oraz może zwiększyć możliwości tworzenia publikacji naukowych.
Zakres działalności naukowej:
Zakres działalności dydaktycznej i usługowej: