Zadanie obejmuje opracowanie międzynarodowego programu kształcenia poprzez przygotowanie programu anglojęzycznych studiów II stopnia na kierunku Komunikacja międzykulturowa w edukacji i na rynku pracy.
Zgodnie z analizą zgodności zakładanych efektów uczenia się z potrzebami rynku pracy realizacja zajęć obejmować będzie 5 bloków tematycznych (moduły) pozwalających na zdobycie kompetencji międzykulturowych i umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w środowisku międzykulturowym.
Są to:
● MODUŁ KULTUROZNAWCZY zagadnienia m.in. z zakresu: komunikacji międzykulturowej; antropologii kultur.; historii kultury; kompetencji i umiejętności międzykulturowych; komunikacji niewerbalnej; mniejszości narodowych i etnicznych w kontekście wielokulturowym; mediów i kultury popularnej; psychologii kontaktów międzykulturowych;
● MODUŁ JĘZYK W KULTURZE zagadnienia m.in. z zakresu: kognitywnych podstaw języka; języków w Europie i na świecie; wielojęzyczności w międzynarodowej polityce językowej i w życiu codziennym; procesu akwizycji języka obcego; pracy i edukacji w środowisku wielokulturowym.
● MODUŁ PRAKTYCZNEJ NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO praktyczne zagadnienia m.in. z zakresu: gramatyki języka ang.;czytania i pisania dla celów akademickich; fonetyki języka angielskiego; język angielski w edukacji; język angielski w biznesie; nauki drugiego języka obcego.
● MODUŁ DYPLOMOWY - proseminarium; seminarium
● INNE w tym m.in. w-f, wykład ogolnouniwer. lub zajęcia na innym kierunku.
Po ukończeniu studiów absolwent:
- dysponuje wiedzą o kulturowym zróżnicowaniu świata i specyfice dziedzin nauki zajmujących się badaniem kultury i dynamiki zjawisk kulturowych, odmienności i różnorodności kulturowej;
- rozumie konieczność poszukiwania informacji i pogłębienia wiedzy o innej kulturze przed podjęciem kontaktów międzykulturowych z jej przedstawicielami;
- posiada kompetencje międzykulturowe (w tym niewerbalne) niezbędne do efektywnego funkcjonowania w środowisku wielokulturowym, ułatwiające komunikację i budowanie relacji z przedstawicielami innych kultur;
- jest w stanie dostrzec wieloaspektowość relacji języka i kultury;
- ma wiedzę o językach świata (ze szczególnym uwzględnieniem roli języka angielskiego oraz języków Europy);
- jest w stanie dostrzec problemy wielojęzyczności oraz adaptacyjne zachowania językowe w warunkach wielokulturowości;
- ma kompetencje językowe w zakresie języka angielskiego (poziom B2+ lub C1) oraz w zakresie drugiego języka obcego (co najmniej poziom A2) w zakresie recepcji i produkcji językowej w odniesieniu do realiów rynku pracy;
- ma praktyczne umiejętności językowe (ustne i pisemne) oraz personalne umożliwiające funkcjonowanie w instytucjach edukacyjnych i na międzynarodowym rynku pracy;
- dzięki nabytej wiedzy o kulturach i kompetencjom w zakresie znajomości języka angielskiego jest w stanie efektywnie prowadzić badania w środowiskach wielokulturowych i wielojęzycznych;
- przejawia postawy cechujące się szacunkiem, empatią, cierpliwością i otwartością na inne kultury;
- ma świadomość mechanizmów dyskryminacji płci i sposobów jej przezwyciężania.