Nazwa | Nauczanie fizyki i informatyki | Nauczanie fizyki i informatyki |
Forma studiów | stacjonarne | stacjonarne |
Poziom kształcenia | pierwszego stopnia, licencjackie | drugiego stopnia, magisterskie |
Liczba semestrów | 6 | 4 |
Profil studiów | praktyczny | praktyczny |
Język wykładowy | polski | polski |
Plan studiów | 2024/2025 | 2024/2025 |
Efekty uczenia się | 2024/2025 | 2024/2025 |
Prezentacja o kierunku | ||
Rejestracja na studia | https://irk.umcs.pl/pl/ |
Kierunek nauczanie fizyki i informatyki to jedyne w regionie studia, które przygotują Cię do wykonywania zawodu nauczyciela fizyki i informatyki. Są one oparte na nowatorskim i atrakcyjnym programie studiów dostosowanym do standardu kształcenia nauczycieli. Odpowiadają oczekiwaniom współczesnej nowoczesnej szkoły przyjaznej uczniom i wychowującej kreatywną młodzież. Kierunek jest dopasowany do współczesnych tendencji w zakresie metodyki nauczania fizyki i informatyki. Wprowadza nowoczesne koncepcje nauczania, szczególnie w obszarze fizyki doświadczalnej i kształcenia empirycznego oraz wykorzystuje technologie informacyjne i nowoczesne narzędzia multimedialne w procesie nauczania. Na studiach I stopnia uzyskasz wiedzę i nabędziesz najważniejsze umiejętności, które są niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela na poziomie szkoły podstawowej. Interdyscyplinarność kierunku przygotuje Cię do roli trenera, korepetytora, czy edu-influencera. W programie zajęć znajdziesz bloki: przygotowania merytorycznego i pedagogicznego. Poznasz istotne prawa i pojęcia fizyczne oraz liczne przykłady zastosowań fizyki i informatyki, oraz nabędziesz wiele praktycznych umiejętności w zakresie nauczania wspieranego doświadczeniami oraz grami komputerowymi.
W ramach bloku zajęć psychologiczno-pedagogicznych zostaniesz przygotowany do pracy z młodzieżą. W ramach praktyk zawodowych ukształtujesz swoje kompetencje opiekuńczo-wychowawcze oraz zgromadzisz doświadczenie związane z pracą dydaktyczno-wychowawczą, skonfrontujesz nabytą wiedzę z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną.
Lubisz fizykę i informatykę, a także widzisz siebie w roli nauczyciela. Chcesz pokazać dzieciom i młodzieży, jak świetną, fascynującą i rozwijającą dziedziną jest fizyka oraz ściśle powiązana z nią informatyka. Wiesz, że może to nie być łatwe, ale od zawsze przyjmowałeś wyzwanie – dobrze wiesz, że praca z młodzieżą daje największą satysfakcję. Na tym kierunku pogłębisz swoją wiedzę przedmiotową z fizyki i informatyki oraz przygotowanie pedagogiczne niezbędne do pracy nauczyciela. Poznasz też nowoczesne metody i technologie przydatne do pracy z uczniami.
Kierunek ten wprowadza nowoczesne koncepcje nauczania, szczególnie w obszarze fizyki doświadczalnej oraz wykorzystuje technologie informacyjne i nowoczesne narzędzia multimedialne w procesie dydaktycznym.
Po ukończeniu tego kierunku będziesz mógł podejmować pracę w szkolnictwie jako nauczyciel fizyki i/lub informatyki, korepetytor fizyki i/lub informatyki.
Najważniejsze cechy programu studiów, które stanowią o jego atrakcyjności i konkurencyjności, to:
Na tym kierunku student nie wybiera specjalności. Profilowanie wykształcenia odbywa się poprzez wybór przedmiotów spośród obszernego katalogu przedmiotów fakultatywnych.
Po ukończeniu tego kierunku będziesz mógł podejmować pracę w szkolnictwie jako nauczyciel fizyki i/lub informatyki, korepetytor fizyki i/lub informatyki. Kierunek studiów drugiego stopnia przygotowuje przede wszystkim do pracy na stanowisku nauczyciela fizyki i informatyki. Możesz uczyć na wszystkich poziomach edukacji, zarówno w placówkach publicznych, jak i prywatnych. Oprócz tego będziesz miał także możliwości podjęcia pracy niezwiązanej z systemem oświaty. Możesz pracować m.in. jako: trener kursów komputerowych, specjalista (pracownik/trener/prelegent/konstruktor) w centrach nauki i edukacji, domach kultury, świetlicach środowiskowych, muzeach nauki i techniki, specjalista w placówkach i firmach przygotowujących, analizujących i opiniujących programy zajęć kształcących w obszarze nauk ścisłych i pokrewnych, pracownik instytucji kontroli i nadzoru nauki i kształcenia, animator kultury oraz pracownik firm organizujących i realizujących warsztaty i obozy naukowe dla dzieci i młodzieży, pracownik placówek wspierających rozwój i kształcenie osób o szczególnych wymaganiach, pracownik w firmach informatycznych i innych, także prowadzących działalność w zakresie nowych technologii, jak również w firmach informatycznych tworzących i popularyzujących programy edukacyjne, pracownik naukowy w wyższych uczelniach, instytutach badawczych, w przemysłowych centrach rozwojowych lub technologicznych instytucjach badawczych. Swoją wiedzę możesz wykorzystać także w tematycznych parkach naukowych czy różnych ośrodkach edukacyjnych.