O konferencji

Mediatization Conference 6, 2025

Exploring Mediatization in Times of Interplay between Human

and Artifical Intelligence

Lublin/online, 7-8 marca 2025 r.
Konferencja w formie hybrydowej – stacjonarnie i online

Organizatorzy: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
 
Sekcja Mediatyzacja Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej

Zaproszenie

Serdecznie zapraszamy Państwa na kolejną, szóstą już edycję międzynarodowej konferencji naukowej: Mediatization Conference 6, 2025. Tym razem chcemy dysutować na temat relacji i zależności między procesami mediatyzacji oraz zastosowaniami sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia. W szczególności interesują nas interakcje między czynnikiem ludzkim i algorytmicznym, które w różny sposób napędzają przebieg tych procesów. Zapraszamy do refleksji teoretycznej oraz prezentacji badań empirycznych, które będą odzwierciedlać i analizować różne przejawy i przykłady zjawisk związanych z mediatyzacją.
 
Wykład podczas obrad plenarnych (online) wygłosi Profesor Andrea Guzman, reprezentująca Departament of Communication, Northern Illinois University.

Wydarzenie towarzyszące, 8 marca 2025: Methodological panel – Qualitative Content Analysis with Professor Margrit Schreier (School of Business, Social & Decision Sciences, Constructor University Bremen).
 
Tematyka konferencji:
  • Mediatyzacja w czasach sztucznej inteligencji
  • Sztuczna inteligencja jako narzędzie mediatyzacji
  • Rola czynnika ludzkiego i sztucznej inteligencji w procesach mediatyzacji
  • Mediatyzacja i datafikacja - konceptualny dialog i/lub konkurencja
  • Datafikacja jako faza/warstwa mediatyzacji
  • Badania nad mediatyzacją w czasach datafikacji
  • Datafikacja komunikacji interpersonalnej, organizacyjnej i instytucjonalnej
  • Kolonializm danych; kolonialne zawłaszczanie danych społeczno-osobowych
  • Infrastruktury cyfrowe i gospodarki platformowe
  • Sztuczna inteligencja jako narzędzie mediatyzacji
  • Algorytmizacja komunikacji publicznej i interpersonalnej
  • Platformizacja komunikacji interpersonalnej, organizacyjnej i instytucjonalnej
  • Automatyzacja komunikacji
  • Mediatyzacja polityki i kampanii wyborczych
  • Mediatyzacja wojny i konfliktów
  • Mediatyzacja sportu, aktywności fizycznej i rekreacji
  • Mediatyzacja biznesu i gospodarki
  • Mediatyzacja kultury popularnej i mody
  • Mediatyzacja czasu wolnego
  • Mediatyzacja religii i życia duchowego
  • Mediatyzacja życia codziennego i rodzinnego
  • (De)mediatyzacja, kontrmediatyzacja i nienasycenie mediów

Ważne daty:
Nadsyłanie abstraktów: 15 stycznia 2025 r.
Akceptacja abstraktów: 20 stycznia 2025 r.

Język konferencji: angielski i polski
Forma wystąpienia: referat, stacjonarnie lub online
 
Planujemy publikację pokonferencyjną w formie numeru tematycznego międzynaroowego czasopisma publikowanego w otwartym dostępie i indeksowanego w międzynarodowych bazach: "Mediatization Studies", Vol. 8, 2025: https://journals.umcs.pl/ms/index

Rejestracja >>

Opłaty:

  • Opłata konferencyjna dla uczestników (udział stacjonarny): 100 zł (członkowie PTKS/Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej: 90 zł)
  • Opłata konferencyjna dla uczestników (udział online): 100 zł (członkowie PTKS/Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej: 90 zł)

W imieniu Komitetu Naukowego i Organizacyjnego

Ewa Nowak-Teter
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Sekcja Mediatyzacja Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej