Mediatization Conference 6, 2025
Exploring Mediatization in Times of Interplay between Human
and Artifical Intelligence
Lublin/online, 7 marca 2025 r.
Konferencja w formie hybrydowej – stacjonarnie i online
Organizatorzy: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Sekcja Mediatyzacja Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej
Zaproszenie
Serdecznie zapraszamy Państwa na kolejną, szóstą już edycję międzynarodowej konferencji naukowej: Mediatization Conference 6, 2025. Tym razem chcemy dysutować na temat relacji i zależności między procesami mediatyzacji oraz zastosowaniami sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia. W szczególności interesują nas interakcje między czynnikiem ludzkim i algorytmicznym, które w różny sposób napędzają przebieg tych procesów. Zapraszamy do refleksji teoretycznej oraz prezentacji badań empirycznych, które będą odzwierciedlać i analizować różne przejawy i przykłady zjawisk związanych z mediatyzacją.
Wykład podczas obrad plenarnych (online) wygłosi Profesor Andrea Guzman, reprezentująca Departament of Communication, Northern Illinois University. Szczegóły dotyczące tematyki wykładu przedstawimy wkrótce.
Tematyka konferencji:
- Mediatyzacja w czasach sztucznej inteligencji
- Sztuczna inteligencja jako narzędzie mediatyzacji
- Rola czynnika ludzkiego i sztucznej inteligencji w procesach mediatyzacji
- Mediatyzacja i datafikacja - konceptualny dialog i/lub konkurencja
- Datafikacja jako faza/warstwa mediatyzacji
- Badania nad mediatyzacją w czasach datafikacji
- Datafikacja komunikacji interpersonalnej, organizacyjnej i instytucjonalnej
- Kolonializm danych; kolonialne zawłaszczanie danych społeczno-osobowych
- Infrastruktury cyfrowe i gospodarki platformowe
- Sztuczna inteligencja jako narzędzie mediatyzacji
- Algorytmizacja komunikacji publicznej i interpersonalnej
- Platformizacja komunikacji interpersonalnej, organizacyjnej i instytucjonalnej
- Automatyzacja komunikacji
- Mediatyzacja polityki i kampanii wyborczych
- Mediatyzacja wojny i konfliktów
- Mediatyzacja sportu, aktywności fizycznej i rekreacji
- Mediatyzacja biznesu i gospodarki
- Mediatyzacja kultury popularnej i mody
- Mediatyzacja czasu wolnego
- Mediatyzacja religii i życia duchowego
- Mediatyzacja życia codziennego i rodzinnego
- (De)mediatyzacja, kontrmediatyzacja i nienasycenie mediów
Ważne daty:
Nadsyłanie abstraktów: 15 styznia 2025 r.
Akceptacja abstraktów: 20 stycznia 2025 r.
Język konferencji: angielski i polski
Forma wystąpienia: referat, stacjonarnie lub online
Planujemy publikację pokonferencyjną w formie numeru tematycznego międzynaroowego czasopisma publikowanego w otwartym dostępie i indeksowanego w międzynarodowych bazach: "Mediatization Studies", Vol. 8, 2025:
https://journals.umcs.pl/ms/index
Rejestracja >>
Opłaty:
- Opłata konferencyjna dla uczestników (udział stacjonarny): 100 zł (członkowie PTKS/Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej: 90 zł)
- Opłata konferencyjna dla uczestników (udział online): 100 zł (członkowie PTKS/Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej: 90 zł)
W imieniu Komitetu Naukowego i Organizacyjnego
Ewa Nowak-Teter
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Sekcja Mediatyzacja Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej