Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Konsekwencje edukacji zdalnej w ocenie maturzystów oraz studentów kierunków społecznych i humanistycznych. Raporty z badań
Inspiracją dla przygotowania i realizacji prezentowanego projektu badawczego była świadomość współuczestniczenia w dramatycznych wydarzeniach ostatnich dwóch lat i współodpowiedzialności za podejmowanie działań służących rozpoznawaniu i łagodzeniu ich konsekwencji. Gwałtowne rozprzestrzenianie nieznanego dotychczas wirusa zmieniło świat. Pojawiły się nowe wymiary ryzyka nieporównywalne z żadnymi wcześniejszymi. Globalizacja stworzyła idealne warunki dla efektu domina. Z dnia na dzień rozpadały się wcześniejsze struktury, traciły wydolność systemy medyczne i gospodarcze, kurczyło się uczestnictwo w kulturze i życiu społecznym.
Pomimo narastającego chaosu i pogłębiającej się niepewności bardzo szybko sam wirus i jego konsekwencje stały się przedmiotem wielorakich eksploracji. Przede wszystkim biologiczno-medycznych, ale także psychospołecznych, obejmujących również kwestie edukacyjne. Prezentowany projekt wpisuje się w te ostatnie. Ze względu na jego zakres, skoncentrowaliśmy się na badaniach dotyczących młodzieży realizującej edukację na poziomie studiów wyższych. Interesowały nas problemy natury biologiczno-medycznej, psychicznej i społeczno-edukacyjnej, które w opinii respondentów ujawniły się lub nasiliły wskutek edukacji zdalnej i lockdownu społecznego.
Konsekwencje edukacji zdalnej w ocenie maturzystów roku 2021. Raport z badań