Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
W dniach 10-12 września 2017 roku we Lwowie odbyła się III Międzynarodowa konferencja naukowa nt. “Marketing w procesie internacjonalizacji rynku. Perspektywa organizacji i konsumenta” zorganizowana przez Katedrę Marketingu Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Katedrę Marketingu i Logistyki Uniwersytetu Narodowego “Politechnika Lwowska” we Lwowie. Celem konferencji było zaprezentowanie najnowszych badań, wymiana poglądów i opinii na temat trendów w marketingu i zachowaniach rynkowych organizacji oraz konsumentów w warunkach internacjonalizacji rynku, rozważanych głównie w aspektach: strategii marketingowych przedsiębiorstw wobec wyzwań gospodarki globalnej, wirtualizacji marketingu i zachowań konsumentów na rynku, trendów konsumenckich, procesów logistycznych na rynkach międzynarodowych oraz społecznej odpowiedzialności biznesu i jej wpływie na kreowaniu wizerunku współczesnej organizacji.
W konferencji uczestniczyli przedstawiciele polskiego i ukraińskiego środowiska akademickiego z następujących miast: Białystok, Chmielnicki, Gdańsk, Katowice, Koszalin, Lublin, Lwów, Olsztyn, Poznań, Równe, Rzeszów, Toruń, Warszawa, Wrocław - łącznie ok. 60 osób, którzy podczas sesji tematycznych zaprezentowali autorskie wyniki badań.
Sesje plenarne zostały podzielone na 5 bloków tematycznych: aktualne koncepcje i trendy w marketingu - perspektywa organizacji, wykorzystanie marketingowych narzędzi przez organizacje działające w międzynarodowym otoczeniu, wirtualizacja marketingu i jej wpływ na zachowania konsumentów na rynku, społeczne uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku oraz procesy logistyczne i marketing terytorialny w kontekście internacjonalizacji rynków.
Efektem publikacyjnym konferencji jest zbiór artykułów wydanych w specjalnym wydaniu Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Sectio H Oeconomia 2017 Vol 51 No 2 (11 pkt.), wydawnictwie naukowym UMCS oraz w “Logistyce” ("Логíстика") - czasopiśmie naukowym Uniwersytetu Narodowego “Politechnika Lwowska” (4 pkt.).
IV edycja Międzynarodowej konferencji naukowej poświęconej aspektom marketingu w procesie internacjonalizacji rynku odbędzie się w 2019 roku w Lublinie.