Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Z radością informujemy, że Instytut Pedagogiki UMCS we współpracy z Örebro University (Szwecja) oraz Kryvyi Rih State Pedagogical University (Ukraina), Bogdan Khmelnytsky Melitopol State Pedagogical University (Ukraina) i Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University (Ukraina), przystępuje do realizacji kolejnego międzynarodowego, naukowo-wdrożeniowego projektu pt. "Enhancing the Participation of and Ensuring the Right to Education for Children with Intellectual Disability: Developing Capacities and Opportunities" (EPERE). Projekt, który będzie realizowany od grudnia 2024 do listopada 2026 roku, ma na celu nie tylko rozwój badań nad edukacją inkluzyjną, ale również praktyczne wdrożenie wypracowanych rozwiązań na rzecz wsparcia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zwłaszcza w Ukrainie, gdzie konflikt zbrojny znacząco wpływa na ich sytuację życiową.
W ramach projektu EPERE partnerzy z Ukrainy, Polski i Szwecji będą się skupiać na wypracowaniu i wprowadzeniu konkretnych rozwiązań edukacyjnych i społecznych, które obejmą m.in. rozwijanie kompetencji nauczycieli, asystentów pedagogicznych, psychologów szkolnych oraz rodziców. Projekt łączy badania naukowe z praktyką, oferując opracowanie innowacyjnych modułów szkoleniowych, które będą wdrażane w trzech regionach Ukrainy. Projekt, finansowany przez Swedish Institute w ramach SI Ukraine Cooperation Programme, doskonale wpisuje się w działania wspierające integrację Ukrainy z Unią Europejską oraz rozwój polityki dotyczącej praw osób z niepełnosprawnościami, łącząc badania z realnymi rozwiązaniami wdrażanymi w praktyce edukacyjnej.
Koordynatorem i kierownikiem projektu ze strony UMCS jest dr Dorota Chimicz z Katedry Psychopedagogiki Specjalnej.
Zachęcamy do śledzenia informacji o postępach projektu na stronie internetowej Instytutu Pedagogiki UMCS!