Instytut Pedagogiki UMCS inauguruje międzynarodowy projekt wsparcia dzieci w trudnych sytuacjach życiowych

W dn. 24-26 września w Instytucie Pedagogiki UMCS odbywa się spotkanie inaugurujące międzynarodowy projekt naukowo-wdrożeniowy pt. "Quality Education and Welfare for Children in Vulnerable Life Situations: Developing and Assuring Staff Competences for Holistic Support Systems in Ukraine, Poland, and Sweden" (QEW-CVLS). Celem projektu, koordynowanego przez Örebro University w Szwecji, jest rozwój wiedzy i badań oraz praktyczne wdrożenie rekomendacji w zakresie wsparcia dzieci w trudnych sytuacjach życiowych w Polsce, Ukrainie i Szwecji.

Projekt QEW-CVLS, finansowany przez Swedish Institute w ramach SI Baltic Sea Neighbourhood Programme, realizowany jest przez konsorcjum uczelni z Polski, Szwecji i Ukrainy. W skład konsorcjum wchodzą m.in. Instytut Pedagogiki UMCS, Melitopol State Pedagogical University oraz Kryvyi Rih State Pedagogical University. Wspólnym celem inicjatywy jest stworzenie wszechstronnych systemów wsparcia edukacyjnego i społecznego dla dzieci w trudnych sytuacjach życiowych, aby zapewnić im lepsze warunki do rozwoju.

Koordynatorem działań po stronie UMCS jest dr Dorota Chimicz z Katedry Psychopedagogiki Specjalnej, która odpowiada za wdrażanie projektu oraz przygotowanie polskiego wkładu w międzynarodowe przedsięwzięcie. W realizacji zadań wspiera ją Centrum Współpracy Międzynarodowej UMCS, które zapewnia cenną pomoc organizacyjną i merytoryczną.  

Podczas trzydniowego spotkania w Lublinie partnerzy projektu będą omawiać szczegóły realizacji oraz harmonogram działań na najbliższe lata. Jednym z punktów programu są wizyty studyjne w placówkach oświatowych Lublina. Ich celem będzie wymiana doświadczeń, poznanie rozwiązań i wyzwań przed jakimi stoi system wsparcia ucznia w trudnych sytuacjach życiowych.

Zachęcamy do śledzenia informacji o projekcie na stronie internetowej Instytutu Pedagogiki UMCS.

Informacja: Instytut Pedagogiki UMCS
Fot. Michał Piłat

strona źródłowa

    Aktualności

    Autor
    Aneta Gęba
    Data dodania
    26 września 2024