Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Supporting Teachers of Students with Experience of Migration
Instytut Psychologii UMCS we współpracy ze Instytutem prawniczo-technologicznym w Kijowie i szwedzką organizacją pozarządową Legacy17 realizuje projekt mający na celu wsparcie nauczycieli pracujących w klasach zróżnicowanych kulturowo. W ramach projektu opracowane zostaną opisy dobrych praktyk w zakresie integracji uczniów z doświadczeniem migracji ze społecznością klasy i szkoły.
Nauczyciele biorący udział w projekcie to doświadczeni edukatorzy ze szkół podstawowych w Lublinie, Warszawie, Białymstoku i Uścimowie, którzy na co dzień pracują w klasach mieszanych. Każdy z uczestników opracowuje studium interwencji opisując działania podjęte w swojej klasie wobec uczniów klas przyjmujących oraz uczniów nowych, jak również wobec rodziców i całej społeczności szkolnej. Powstanie dzięki temu materiał, który może stanowić wsparcie dla nauczycieli pracujących w klasach zróżnicowanych kulturowo, szczególnie w kontekście planowanego od września objęcia obowiązkiem w szkolnym wszystkich uczniów z Ukrainy przebywających na terytorium Polski.
Kierownikiem polskiej części projektu jest dr Anna Błaszczak z Katedry Psychologii Emocji i Osobowości w Instytucie Psychologii UMCS. Projekt jest finansowany przez Instytut Szwedzki.