Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Centrum Badań Gier Wideo UMCS zaprasza na kolejną w tym roku odsłonę seminarium groznawczego. Tematem najbliższego spotkania będzie problematyka dostępności w grach wideo, o której opowie mgr Martyna Bakun z Katedry Kultury Audiowizualnej i Nauk o Sztuce Instytutu Nauk o Kulturze UMCS.
mgr Martyna Bakun
Play as you are – gry wideo a dostępność
W dzisiejszym świecie rozrywki gry wideo są jedną z najbardziej dostępnych form spędzania wolnego czasu. Mimo że wiele aspektów tego medium wymaga dostosowania do możliwości osób ze specjalnymi potrzebami, stanowią one przykład implementacji wielu rozwiązań, których brakuje w innych mediach. Ten stan rzeczy nie byłby możliwy, gdyby nie samorzecznictwo graczy oraz szereg oddolnych działań na rzecz dostępności.
W ramach wystąpienia omówiony zostanie termin „dostępność” i to, kogo dotyczy. Przedstawione zostaną najlepsze praktyki w projektowaniu gier z myślą o dostępności, wraz z konkretnymi przykładami ze współczesnych produkcji oraz rozwiązaniami hardware’owymi. Poruszony zostanie również temat reprezentacji osób ze specjalnymi potrzebami w grach oraz roli moderów w tej kwestii. Omówione zostanie zagadnienie poziomu trudności gier i próba odpowiedzi na pytanie „Czy gra może być jednocześnie dostępna i trudna?”. W ostatniej części wystąpienia przedstawione zostaną przykłady rozwiązań dostępnych w grach niecyfrowych.
Wydarzenie odbędzie się online 22 kwietnia 2024 o godz. 17.00.
Dołącz do wydarzenia na Google Meet
Serdecznie zapraszamy!