Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Już po raz dziesiąty rusza konkurs, którego celem jest promocja wiedzy o uzależnieniach behawioralnych określanych jako uzależnienia XXI wieku. Jest to jedyny w Polsce konkurs o tej tematyce dla dziennikarzy nagradzanych za rzetelne, merytoryczne, a zarazem ciekawie przygotowane wywiady i reportaże.
Konkurs prowadzony jest corocznie od 2015 roku. W sumie zgłoszono do niego już prawie 450 prac i przyznano aż 41 nagród dziennikarzom związanym z najważniejszymi mediami w Polsce – m.in. "Polityką", "Newsweekiem Polska", Polskim Radiem, TVN, "Dużym Formatem", Onetem czy Wp.pl. Na nagrody w tym roku przeznaczono 9 tys. zł. Nabór prac do bieżącej edycji konkursu trwa do 31 października (ZGŁOSZENIA). Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi 13 listopada. W pierwszym konkursie przewodniczącym jury był Mariusz Szczygieł, a w kolejnych edycjach konkursom przewodniczyła (i przewodniczy dalej) Katarzyna Surmiak-Domańska – autorka wielokrotnie nominowana do Nagrody Literackiej Nike, laureatka Nagrody „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej. Obok niej w jury zasiadają dr Bernadeta Lelonek-Kuleta, międzynarodowa ekspertka w dziedzinie uzależnień behawioralnych, oraz prof. Barbara Głębicka-Giza – prof. nadzwyczajna w Katedrze Informatologii, Bibliologii i Edukacji Medialnej Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach UMCS. Co roku organizator rekomenduje dziennikarzom nowe obszary tematyczne, na jakich warto się skupić w procesie przygotowania pracy, którą planują zgłosić do konkursu.
Dodatkowo, z okazji jubileuszu, będzie można głosować na wszystkie teksty, które zostały dotychczas nagrodzone w kolejnych edycjach konkursu w latach 2015-2023. Organizatorem i realizatorem konkursu jest Fundacja Inspiratornia. Informacja nadesłana. |