Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Konsultacje w semestrze zimowym 2024/25 odbywają się:
1. on-line na platformie Wirtualnego Kampusa we wtorki od 9.00 do 10.00
https://kampus.umcs.pl/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=393468
2. stacjonarnie - ul. Głęboka 45, Instytut Pedagogiki, p. B.2.16 w poniedziałki od 8.45 do 9.45.
Konsultacje proszę wcześniej zgłaszać drogą mailową, dziękuję i pozdrawiam.
ul Głęboka 45, Instytut Pedagogiki
20-004 Lublin
Pedagog społeczny, pracownik socjalny. Ukończyłam studia licencjackie na kierunku praca socjalna - specjalizacja praca z rodziną (tytuł pracy Konflikty par malżeńskich w rodzinach z małym dzieckiem, pod kierunkiem p. prof. A. Dudak), następnie studia magisterskie na kierunku pedagogika. Pracę magisterską pt. Poczucie sensu i jakości życia kobiet samotnie wychowujących dzieci, napisałam pod opieką merytoryczną p. prof. Z. Palak. Wiedzę i umiejętności uzupełniałam także na studiach podyplomowych na KUL, pod nazwą Pomoc rodzinie w sytuacji trudnej. Kolejnym etapem edukacji formalnej były dzienne studia doktoranckie, zwieńczone wyróżnioną rozprawą doktorską, której promotorem był p. prof. R. Bera, pt. Hierarchia wartości a styl życia polskich emigrantów. Od 2017 r. jestem adiunktem na stanowisku dydaktyczno-badawczym.
https://www.researchgate.net/profile/Patrycja-Zielinska-2/research
Zainteresowania naukowe:
Praca badawcza:
Praca organizacyjna:
Promotorstwo pomocnicze doktoratu:
mgr Sylwia Zubrzycka - Psychospołeczne korelaty kompetencji społecznych asystentów rodzin - 2023
Publikajce - Monografie naukowe:
P. Zielińska, A. Kanios (red.), Praca socjalna - różnorodność kontekstów, Annales, Sectio J, Wyd. UMCS: Lublin 2020, Nr 1.
P. Zielińska, Aksjologiczne korelaty stylów życia polskich emigrantów, Wyd. UMCS: Lublin 2019, ISBN 978-83-227-9258-2, ss. 232.
P. Zielińska, M. Boczkowska, E. Tymoszuk (red.), Wychowanie - Profilaktyka - Terapia. Szanse i zagrożenia, Oficyna Wydawnicza Impuls: Kraków 2012, ISBN 978-83-7587-990-2, ss. 389.
Artykuły:
Passion and Flourishing in University Students: The Moderating and Mediating Roles of Resilience. The New Educational Review, 2, 195-205, 2024, współautorka: S. Byra. DOI:10.15804/tner.2024.76.2.14
Change Readiness and Positive Orientation in Professional Helpers in the Polish Welfare System during the COVID-19 Pandemic, The Person and the Challenges, 2 (13), 2023, 91–115, współautorki: M. Czechowska‑Bieluga, R. Krawczyk, B. Sordyl-Lipnicka.
DOI: https://doi.org/10.15633/pch.13206.
Psychospołeczne skutki pandemii Covid-19 wśród Polaków w okresie wczesnej, średniej i późnej dorosłości, Probacja, 2/2023, ISSN: 1689-6122, s. 31-49, współautorki: A. Lewicka-Zelent, M. Czechowska-Bieluga. DOI:10.5604/01.3001.0053.6701
Przekonania młodzieży szkolnej i akademickiej na temat funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami, Polityka Społeczna, nr 9, t. 570, 2021, ISSN: 0137-4729, s.25-34.
Polish youth’s beliefs about the functioning of disabled people in the family sphere. Presentation of own research results [w:] A. Kanios, P. Zielińska (red.), Annales, Sectio J, Wyd. UMCS: Lublin 2020, Nr 1. DOI:10.17951/j.2020.33.1.235-243
Pracownik socjalny w procesie komunikacyjnym z osobą niepełnosprawną [w:] K. Plutecka, A. Gagat-Matuła (red.), Komunikowanie się społeczne osób zagrożonych marginalizacją - konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania, Wyd. UP: Kraków 2020.
Młodzież wobec zjawiska wykluczenia społecznego [w:] R. Bera, S.M. Kwiatkowski (red.), Młodzież wobec współczesnych zagrożeń w życiu społecznym, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej: Warszawa 2019, ISBN978-83-66010-35-2, s.332-409; współautorzy: A. Kanios, M. Czechowska-Bieluga, A. Weissbrot-Koziarska, A. Lada.
Program Projetor - wolontariat studencki jako przejaw aktywności studentów i forma rozwoju,Людинознавчі студії: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія "Педагогіка", t. 8 (40), Drohobych 2019, ISSN: 2313-2094, s. 201-2016.
Recenzja książki O postawach wobec osób starszych (aut. A. Kanios), Społeczeństwo i Rodzina, t. 56, nr 3, 2018, ISSN: 1734-6614, s. 178-182.
Sytuacja społeczno-ekonomiczna polskich emigrantów [w:] P. Mąkosa (red.), Wychowanie i katecheza w służbie Polakom w kraju i na emigracji, Pronoia: Lublin 2018, ISBN 978-83-951767-0-8, s. 82-95.
Trudności i zagrożenia wynikające z angażowania wolontariuszy w działania pomocowe [w:] A. Kanios (red.), Annales - Zagrożenia w sferze działań pomocowych, Sectio J, nr 4, Lublin 2017, ISSN 0867-2040, s. 231-244.
Styl życia - inspiracje teoretyczne [w:] Zeszyty Naukowe WSNS, Lublin 2014, nr 1.
Lider i jego rola w działaniach innowacyjnych firmy [w:] M. W. Sienkiewicz, T. Szot-Gabryś (red.), Przedsiębiorczość Akademicka. Koncepcje, formy, warunki rozwoju, Wyd. Fundacji Rozwoju Lokalnego: Lublin 2011, ISBN 978-8-39322610-8; współaut. M. Boczkowska.
Konflikty par małżeńskich w rodzinach z małym dzieckiem [w:] S. Bębas, E. Jasiuk (red.), Prawne, administracyjne i etyczne aspekty wychowania w rodzinie, Wyd. WSH: Radom 2011, ISBN 978-83-62491-08-7, s. 725-737.
Satysfakcja z życia kobiet samotnie wychowujących dzieci [w:] XXIX Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Lublin 2010.
Poczucie sensu życia kobiet samotnie wychowujących dzieci [w:] XXVIII Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Lublin 2009.
Aspiracje edukacyjno-zawodowe studentów zaocznego systemu kształcenia [w:] M. Pakuła, A. Dudak (red.), Edukacja ustawiczna dorosłych w europejskiej przestrzeni kształcenia z perspektywy polskich doświadczeń, Lublin 2009.
orcid.org/0000-0003-2617-0668
Dnia 21.10.24 konsultacje oraz zajęcia są odwołane z powodu uczestnictwa w Międzyarodowym Kongresie - "Innowacja jest kobietą". Zapraszam do kontaktu mailowego.