Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
w semestrze zimowym 2024/25
W formie stacjinarnej (pokój 1.10):
W formie zdalnej (video - konferencja), z wykorzystaniem Wirtualnego Kampusu UMCS https://kampus.umcs.pl/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=160604
Proszę o wcześniejsze zgłoszenie na konsultacje drogą mailową :)
Instytut Pedagogiki ul. Głęboka 43, pokój 1.10
Lublin
Aktualna tematyka badawcza
Projekty badawcze/dydaktyczne
Kierownik studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne do zawodu nauczyciela
Nagrody i wyróżnienia:
Najważniejsze publikacje:
Bochniarz A., Bogucki J., Grabowiec A. (red.) (2008), Zdrowa szkoła – zdrowy uczeń. Teoria i praktyka edukacji zdrowotnej. Wybrane zagadnienia, Wyd. Neurocentrum, Lublin.
Grabowiec A., Bogucki J., Bochniarz A. (red.) (2009), Zdrowa szkoła – zdrowy uczeń. Edukacja wobec współczesnych zagrożeń zdrowia, Wyd. Neurocentrum, Lublin.
Grabowiec A. (2011), Samoocena dzieci krzywdzonych w rodzinie, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Grabowiec A., Kryza J., Zielińska K. (red.) (2013), Teoria i praktyka działań komunikacyjnych w poradnictwie i terapii. Perspektywa interwencji kryzysowej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
Grabowiec A. (2010), Kształtowanie adekwatnej samooceny uczniów przez nauczycieli,
[w:] D. Pankowska, T. Sokołowska-Dzioba (red.) Kompetencje nauczyciela przedmiotów zawodowych. Część 2. Praca wychowawcza, Wydawnictwo UMCS, Lublin, s. 171 – 188.
Grabowiec A. (2011), Diagnoza i praca z uczniem – ofiarą przemocy domowej, [w:] D. Wosik-Kawala, T. Zubrzycka-Maciąg (red.) Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 99 – 116.
Wosik-Kawala D., Grabowiec A. (2012), Szkoła miejscem kształtowania kompetencji społecznych – postulaty a rzeczywistość, [w:] K. Czerwiński, A. Knocińska, M. Okrasa (red.) Szkoła, komunikacja i edukacja. Komunikowanie w różnorodnych relacjach interpersonalnych, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, s. 38 – 62.
Grabowiec A., Bochniarz A. , Bogucki J. (2013), Poczucie koherencji jedynaków i młodzieży posiadającej rodzeństwo, [w:] Z. Frączek, B. Lulek (red.), Dylematy współczesnej rodziny - praktyczne rozwiązania, Towarzystwo Naukowe w Rzeszowie, Rzeszów, s. 117-133.
Grabowiec A. (2014), Samoocena dzieci- ofiar przemocy w rodzinie, "Niebieska Linia", nr 4, s. 8-10.
Grabowiec A. (2016), (Nie) bezpieczeństwo w rodzinie, "Wychowanie w rodzinie", Tom XIII,
nr 1, s. 457-467.
Grabowiec A., Bochniarz A. (2016), O potrzebie/konieczności rozwijania kompetencji komunikacyjnych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, "Lubelski Rocznik Pedagogiczny", Vol. 35, Nr 3, s. 271-284.
Grabowiec A. (2017), Stosunek studentów pedagogiki do problemu przemocy wobec dziecka w rodzinie, [w:] A. Lewicka-Zelent, K. Maciąg (red.): Osoba doświadczająca przemocy w świecie milczenia czy wsparcia? Refleksje interpersonalne, Wydawnictwo Naukowe TYGIEL sp. z o.o, Lublin, s. 29-39.
Grabowiec A. (2018), Samoocena młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym, "Wychowanie w rodzinie", Tom XVIII, nr 2, s. 325-337.
Grabowiec A. (2018), Nauczyciel w obliczu krzywdy dziecka, "Lubelski Rocznik Pedagogiczny", Vol. 37, Nr 4, s. 25-33.
Bochniarz A., Grabowiec A. (2019), Uczeń zdolny w rzeczywistości polskiej szkoły, "Lubelski Rocznik Pedagogiczny", Vol. 38, Nr 3, s. 255-269.
Bochenek A. Grabowiec A., Uczeń z chorobą przewlekłą – wyzwanie dla nauczyciela współczesnej szkoły, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych”, nr 2 (109), 2020, s. 187 – 195.