Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Katarzyna Wołk

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA TEORII WYCHOWANIA
Adres e-mail
Wyświetl
Link do Bazy Wiedzy
Katarzyna Wołk
Konsultacje
Instytut Pedagogiki
ul. Głęboka 43 , pok. 3.17
 

O sobie

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3723-5199

Specjalista Psychoterapii Uzależnień (Certyfikat Specjalisty Psychoterapii Uzależnień SP/2219/N/2023)

Trener Grupowy Treningu Zastępowania Agresji (ArtOriginal) w podejściu A. P. Goldsteina i B. Glicka (Certyfikat Trenerski E0023677)

Mediator Sądowy

Tematyka badawcza

  • Zagrożenia i problemy wychowawcze współczesnej rodziny
  • Psychoprofilaktyka społeczna
  • Psychospołeczny rozwój człowieka
  • Kompetencje wychowawcze nauczycieli i rodziców

Prowadzone przedmioty:

Teoria wychowania, Podstawy pracy pedagoga szkolnego, Wspomaganie procesów poznawczych dzieci i młodzieży, Pedagogika zabawy, Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży, Konstruowanie programów profilaktycznych, Metodyka pracy pedagoga szkolnego, Prawne i organizacyjne aspekty mediacji, Metody rozwiązywania konfliktów.

 


Działalność naukowa

Wykaz wybranych publikacji

Monografie:

Wołk K. (2018). Zygmunt Bolesław Kukulski (1890–1944). Pedagog, wychowawca i społecznik, Lublin: Episteme.

Artykuły:

Wołk, K. (2022), Możliwości wykorzystania mediacji w pracy pedagoga szkolnego, "Problemy Opiekuńcz-Wychowawcze", 615(10), 25-41.

Wołk, K., Wrótniak, J., (2021). Znaczenie biografii pedagogicznej w wychowaniu do wartości w opinii studentów pedagogiki, "Biografistyka Pedagogiczna", 6, s. 555-574.

Wołk K.. (2020), Wychowawcza funkcja świetlicy szkolnej – wyzwania i zagrożenia,  „Lubelski Rocznik Pedagogicznym”, vol. 39/2.

Wołk K. (2019), Odpowiedzialne rodzicielstwo w kontekście zmiany społecznej, „Roczniki Pedagogiczne", 4, s. 109-121.

Wołk K. (2018), Współpraca rodziców ze szkołą – zagrożenia i realia, Problemy opiekuńczo-wychowawcze”, 8, s. 42-50.

 Wołk, K. (2017), Listy Zygmunta Kukulskiego z okresu szkockiego źródełm badań biograficznych, "Biografistyka Pedagogiczna", 2(2017), s. 395-405.