Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
We wrześniu stacjonarnie lub na teams w każdy dzień po wcześniejszym umówieniu się.
Wykształcenie:
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie: Magisterium w zakresie filologii angielskiej
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie: Doktorat w zakresie językoznawstwa angielskiego
Prowadzone kursy
Anglistyka (licencjat):
Dydaktyka języka angielskiego
Elementy kulturowe w dydaktyce
Tworzenie i ewaluacja materiałów dydaktycznych
Seminarium dyplomowe
Anglistyka (magisterskie):
Akwizycja języka drugiego
Intercultural Communication in Education and Workplace (MA):
Wybrane aspekty akwizycji językowej
Seminarium
Funkcje:
Opiekun praktyk dydaktycznych
Uprawnienia dydaktyczne:
ACELS: kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w Republice Irlandii (styczeń 2015)
Urząd Marszałkowski w Kielcach: stopień nauczyciela mianowanego (sierpień 2014)
Monografia autorska:
- Jarosz, I. (2020) In Search of the Cultural Motivation in Language: girl and woman in James Joyce’s “Dubliners.” Berlin: Peter Lang.
Artykuły:
- Jarosz, I., Kiszczak, A. i Krzemińska-Adamek, M. (2020) “Developing Selected Aspects of Intercultural Communicative Competence in the EFL Lower Primary Classroom: Learners’ Perceptions of Online Culture-Based Lessons” [w:] Lublin Studies in Modern Languages and Literature Vol 45 (3), ss.83-95.
- Jarosz, I (2019) “Verb-particle constructions in Cognitive Linguistics Perspective: Compositionality behind Selected English Phrasal Verbs.” [w:] Linguistics Beyond and Within 5, ss. 29-45.
- Łozowski, P. i Jarosz, I. (2016) „In Search of Cultural and Personal Experience behind woman in James Joyce’ s Dubliners.” [w:] Artes Humanae 1, ss. 157-174.
- Jarosz, I. (2014) “The Word as a Symbol of Experience: Girl in James Joyce’s Dubliners in a Panchronic Perspective.” [w:] PASE Papers in Linguistics. Willim, E. i M. Kleban, Kraków: Wydawnictow UJ, ss. 87-100.
- Jarosz, I. (2012) “Joyce’s Personal Experience Reflected in His Use of the Lexical Item Boy in Dubliners.” [w:] The Word in Linguistic and Literary Studies. Łozowski, P. (red.) Lublin: Wydawnictwo UMCS, ss. 73-82.
- Jarosz, I. (2011) “Frame Semantics in Analysing Non-gender Biased: Chairperson and Congressperson.” [w:] Syntax in Cognitive Grammar. Bierwiaczonek, B. Cetnarowska, B. Turula, A. (red.). Częstochowa: Wydawnictwo WSL, ss. 27-40.