Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Magdalena Wójcik

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA PSYCHOPEDAGOGIKI SPECJALNEJ
Telefon
81 537-63-61
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
https://www.facebook.com/KROK.PO.KROKU/
Link do Bazy Wiedzy
Magdalena Wójcik
Konsultacje

Uprzejmie informuję, iż w dniu 24.10.2024 konsultacje nie odbędą się ze względu na uczestnictwo ze Studentami w Koncercie z okazji obchodów Międzynarodowego Miesiąca Świadomości Wspomagającej i Alternatywnej Komunikacji.


W sprawach pilnych proszę o kontakt mailowy.


Szanowni Państwo,


W SEMESTRZE ZIMOWYM 2024/25 na konsultacje stacjonarne zapraszam w czwartki, w godz. 11.30-12.30, pokój 3.16, Instytut Pedagogiki


Konsultacje online - również w czwartki, w godz. 12.30 -13.30 (po wcześniejszej informacji mailowej na adres: magdalena.wojcik@mail.umcs.pl)


Miejsce: kampus -> Magdalena Wójcik -> Konsultacje dr M.Wójcik

https://kampus.umcs.pl/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=546270


 Serdecznie zapraszam


Magdalena Wójcik 



Dear Students,


DURING THE WINTER SEMESTER 2024/25, I invite you to in-person consultations on Thursdays, from 11:30 to 12:30, room 3.16, Institute of Pedagogy


Online consultations - also on Thursdays, from 12:30 to 13:30 (after prior e-mail information to the address: magdalena.wojcik@mail.umcs.pl)


Location: campus -> Magdalena Wójcik -> Consultations by Dr. M. Wójcik
https://kampus.umcs.pl/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=546270


You are cordially invited


Magdalena Wójcik


Adres

Głęboka 43, pokój 3.16
20-612 Lublin

O sobie

 Aktualna tematyka badawcza:

1. Róźnorodność sensoryczna uczniów z SPE a pełnienie ról społecznych

2. Metody ogólnorozwojowej i psychodydaktycznej terapii pedagogicznej w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi

3. Diagnoza i terapia umiejętności manualnych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

4. Problemy i potrzeby wychowawcze uczniów w edukacji włączającej

5. Diagnoza funkcjonalna w edukacji i terapii

7. Zachowania trudne uczniów z SPE

8. Sztuczna inteligencja w edukacji, wychowaniu, terapii uczniów z SPE

9. Metody aktywizujące w edukacji włączającej

 

Kwalifikacje i specjalistyczne uprawnienia:

Tyflo- i oligofrenopedagog

Terapeuta integracji sennsorycznej

Specjalista terapii ręki

Specjalista Programu Integracji Odruchów S. Goddard-Blythe

Terapeuta Metody Strukturalnej

Diagnosta KORP

Diagnosta PEP-3

Diagnosta Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej

Diagnosta KOCP

Dodatkowe kursy i szkolenia doskonalące m. in. z zakresu metod aktywizujących, technik pamięciowych, szybkiego czytania, metod terapii pedagogicznej, ortoptyki, usprawniania widzenia, STEAM, neurodydaktyki i neuroedukacji, TUS, TZA, bajkoterapii, AI w edukacji.

 

Dokroranci: 

Monika Bednarczuk, Wybrane korelaty samooceny i percepcji siebie młodzieży z trudnościami w uczeniu się, uczęszczającej do szkół branżowych (promotor pomocniczy)

 

Funkcje pełnione w latach 2017-2024

Członek Wydziałowego Zespołu ds Jakości Kształcenia

Członek Wydziałowego Zespołu ds. Współpracy z Otoczeniem Zewnętrznym

Członek Wydziałowego Zespołu ds. Erasmusa i Współpracy Międzynarodowej

Członek Wydziałowego Zespołu ds. Angielskiej Wersji Planów Studiów

 

Nagrody i wyróżnienia

1. Nagroda Rektora za działalność organizacyjną - Nagroda zespołowa III stopnia za wyróżniającą się pracę na rzecz Uczelni – 23 października 2018

2."Medal Komisji Edukacji Narodowej" za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania - 21 lipca 2020

 

 


Działalność naukowa

 Najważniejsze publikacje:

 Funkcjonowanie społeczno-emocjonalne dzieci z grupy ryzyka dysleksji a działania profilaktyczne przedszkola i szkoły (Kucharczyk, I., & Wójcik, M., 2024). . Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce19(2 (73)

The Role of a Sensory Diet in Improving the Quality of Psychosocial Functioning of Students in Inclusive Education. Podstawy Edukacji. Equal opportu-nities for all or fair chances to all in education, Tom 16/2023

Wybrane zasoby osobiste uczniów z niepełnosprawnością wzroku - przegląd teoretycznych zagadnień, (współautor: Izabella Kucharczyk). Oblicza kultury dostępności. Księga Jubileuszowa Profesor Zofii Palak (pp.151-166). Wydawnictwo Episteme, Lublin 2023

Graphomotor Skills of Students with Mild Intellectual Disability, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Vol 40, No 3 (2021), strony 157-177

Funkcjonowanie psychomotoryczne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w młodszym wieku szkolnym w opinii rodziców i nauczycieli, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Vol 40, No 4/2021

Strategies for Supporting the Development of Manual Skills in Preschool and Early School Age Children, Studia Edukacyjne, UAM Poznań, 63/2021, 169-178

Integracja odruchów tonicznych w terapii i edukacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, W. A. Pawlak-Kindler (red.). Terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną, wyd. UMCS, Lublin 2018

Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepelnosprawnoscią intelektualną, Lublin 2017, UMCS

Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem - funkcjonalna ocena rozwoju, w: Szkoła Specjalna, nr 2/2017

Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej,  Z.Palak, M. Wójcik (red.) Lublin 2016, UMCS

Metody i programy percepcyjno-motoryczne w terapii dziecka z niepełnosprawnością, w: Z.Palak, M. Wójcik (red.) Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej, Lublin 2016, UMCS

Rola ruchu i doświadczeń sensorycznych w rozwoju dziecka, w: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i praktyce, KUL, Lublin 2015

Stymulacja percepcyjno-motoryczna małego dziecka w praktyce, w: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i praktyce, KUL, Lublin 2015

Diagnoza i terapia specyficznych zaburzeń sensorycznych u dzieci z autyzmem, w: Prokopiak A. (red.), Niedyrektywnośc i relacja. Terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Wyd. Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2014

Rola terapeuty integracji sensorycznej w procesie autorehabilitacji dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznegoAnnales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. Vol. 27 (2014), 2

Specyfika trudności sensorycznych dzieci z wadami serca i możliwości ich usprawniania, Niepełnosprawność, 12/2013

 

 


Ogłoszenia

 Drodzy Studenci!

Zapraszam na mój fanpage https://www.facebook.com/KROK.PO.KROKU - znajdziecie tam dużo praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.