Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Semestr letni: środy w godz. 12.30 - 14
Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. K. Lipińskiego w Lublinie w klasie skrzypiec. Z wyróżnieniem ukończył studia w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie pracuje od 2005 roku, obecnie na stanowisku profesora uczelni w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej i Teorii Muzyki. Podczas studiów kształcił się w zakresie dyrygentury (specjalność) pod kierunkiem Zofii Bernatowicz oraz z zakresu kompozycji, aranżacji i instrumentacji w klasach Kazimierza Górskiego oraz Andrzeja Nikodemowicza. W 2012 roku uzyskał stopień naukowy doktora w dziedzinie muzykologii, w 2022 roku stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie sztuki muzyczne, nadany przez Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Autor Liczbowej Metody Komponowania Muzyki Atonalnej (2002).
Muzykę teatralną i filmową tworzy od 2003 roku. W tym czasie skomponował muzykę do kilkudziesięciu filmów, m.in. 14-odcinkowego serialu telewizyjnego Discovering the Vatican (Tajemnice Watykanu) – największej na świecie produkcji filmowej zrealizowanej na terenie Państwa Watykańskiego, 30-odcinkowego serialu telewizyjnego Metr od Świętości, kinowej wersji poematu Jana Pawła II Tryptyk Rzymski oraz wielu spektakli teatralnych zrealizowanych w Polsce i za granicą.
Za swoją twórczość był wielokrotnie nagradzany m.in. Nagrodą Kulturalną Żurawie 2010, Doktoratem Honoris Causa Letniej Akademii Filmowej w Zwierzyńcu, Nagrodą Okolicznościową Prezydenta Miasta Lublin 2016, dwukrotnie Nagrodą Główną w konkursie kompozytorskim Cantantes Lublinensis.
Współpracował z wieloma znakomitymi twórcami oraz instytucjami filmowymi m.in. reżyserami Krystianem Matyskiem, Pawłem Piterą, Januszem Opryńskim, Cezarym Grzesiukiem, Aleksandrą Korejwo, Donatellą Baglivo, Rafałem Mierzejewskim, Nordischer Klang Greifswald (Niemcy), Popoli e Religioni Filmfestival w Terni (Włochy), Świętem Kina Niemego w Warszawie, Teatrem Studio w Warszawie, Teatrem Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni, Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Teatrem Polskim w Warszawie, Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem Provisorium, Teatrem Starym w Lublinie, Teatrem im. H. Ch. Andersena w Lublinie, Festiwalem Gwiazd w Międzyzdrojach, Festiwalem Era Nowe Horyzonty, Filmoteką Narodową, Studiem Miniatur Filmowych w Warszawie, Letnią Akademią Filmowa w Zwierzyńcu, Polskim Radiem i Telewizją Polską, a także z Redbull Szkoła Dźwięku, SONY Music Polska oraz Sirens Music.
Jako dyrygent współpracował m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Operą i Filharmonią Podlaską, Filharmonią Koszalińską, Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, muzykami Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonią Lubelską, muzykami Opery Lwowskiej.
Jako kompozytor, aranżer lub dyrygent regularnie współpracuje z artystami estradowymi m.in. Sanah, Golec uOrkiestra, Gromeem, Bedoesem, Piotrem Cugowskim, Kubą Badachem, Andrzejem Lampertem, Krzysztofem Trebunia-Tutka i in.
Najmłodszym widzom znany jest natomiast m.in. z kinowych filmów Kicia Kocia mówi dzień dobry!, Kicia Kocia na pikniku oraz Kicia Kocia pod choinkę, w których jest autorem muzyki i dźwięku.