Wykształcenie:
· magister sztuki (Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego i Wokalno-Aktorskiego, Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi), 1991.
· kwalifikacje I st. w dziedzinie sztuki muzycznej równoważne ze stopniem doktora (Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego i Wokalno-Aktorskiego, Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi).
Doświadczenia zawodowe:
· nauczyciel w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej stopnia Podstawowego i Licealnego im. K. Lipińskiego w Lublinie, 1992-nadal;
· adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie(obecnie Katedra Pedagogiki Instrumentalnej i Teorii Muzyki), 1998(nadal).
Wybrane osiągnięcia artystyczne:
· solistka w koncercie symfonicznym z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej (koncert pod hasłem Ze sztuką na ty dedykowany honorowym profesorom UMCS);
· solistka w koncercie symfonicznym z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej, IX Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. W. Lutosławskiego (lubelskie prawykonanie kompozycji, rejestracja i wywiad dla TVP3 Lublin);
· koncert pianistyczny w okazji 189. i 193. rocznicy urodzin F. Chopina, Sala Balowa Pałacu Małachowskich w Nałęczowie, ACK „Chatka Żaka” w Lublinie;
· koncert kameralny pod hasłem Młodzi wykonawcy muzyki współczesnej, X Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. W. Lutosławskiego, Filharmonia Lubelska;
· dokonanie nagrania płyty CD pracowników Zakładu Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS;
· kameralistka w koncercie Ogród talentów (Stowarzyszenie W stronę szuki) w Filharmonii Lubelskiej;
· koncert kameralny z okazji obchodów 60-lecia Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w Lublinie;
· koncerty w ramach Lubelskiego Festiwalu Nauki, UMCS w Lublinie.
Wybrane osiągnięcia naukowe:
· współopracowanie programu nauczania przedmiotów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie;
· zbiorowe opracowanie dokumentacji o otwarcie Kierunku Instrumentalnego na Wydziale Artystycznym UMCS;
· zespołowe opracowanie programu nauczania w zakresie przedmiotu Nauka akompaniamentu z grą a vista na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej.
Autor wielu artykułów muzycznych zamieszczanych w miesięczniku Wiadomości Uniwersyteckie
Wybrane osiągnięcia pedagogiczne:
· pozytywnie przeprowadzone egzaminy końcowe z przedmiotu Fortepian studentów IM WA UMCS;
· przygotowywanie studentów IM WA UMCS do udziału w okolicznościowych koncertach;
· akompaniowanie uczniom Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w Lublinie (udział w konkursach, festiwalach, koncertach itp.).
Wybrane osiągnięcia organizacyjne:
· współorganizowanie i prowadzenie koncertów studentów i pracowników Instytutu Muzyki WA UMCS;
prelekcje na tematy muzyczne, słowo o muzyce związanej z myślą przewodnią projektów artystycznych( Lubelskie Festiwale Nauki)
· koordynator prac związanych z organizacją jubileuszu 60-lecia istnienia Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w Lublinie;
· współorganizator audycji muzycznych dla dzieci Pro Musica (Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków).
Inne osiągnięcia:
· Nagroda Drugiego Stopnia Jego Magnificencji Rektora UMCS za osiągnięcia artystyczne, dydaktyczne i organizacyjne;
· Brązowy Medal Prezydenta RP za długoletnią służbę w UMCS;
· udział w konkursach i festiwalach saksofonowych z uczniami OSM im. K. Lipińskiego jako akompaniator (Lublin, Przeworsk);
· akompaniator w Makroregionalnych Przesłuchaniach Uczniów Klas Instrumentów Dętych w Lublinie;
· akompaniator w VII Ogólnopolskim Łódzkim Konkursie Chóralnym Cantio Lodziensis (III nagroda).
W opiniach krytyki muzycznej:
· „[...] Równie gorąco publiczność przyjęła po przerwie Koncert d-moll na dwa fortepiany i orkiestrę Francisa Poulenca. Napisany siedemdziesiąt lat temu (ale za to tak atrakcyjnie, że po dziś dzień sprawia wielką radość) koncert jest kwintesencją humoru – nieco ironicznego, dodajmy; błyszczy i skrzy się od pomysłów, nie pozostawiając odbiorcy ani chwili na nudę. Przy fortepianach zasiedli młodzi artyści: Marlena Rekiel-Zezula i Piotr Chilimoniuk. Zagrali dokładnie tak, jak chciałoby się tego utworu słuchać: z przekonaniem i siłą, a jednocześnie błyskotliwie i lekko. Wydobyli wszystkie smaczki tej muzyki, jej witalność, wdzięk i urok. Znakomicie brzmiąca orkiestra dopełniła całości; dzięki efektownym zmianom nastrojów, ciągle nowym pomysłom i feerii barw stworzony został niepowtarzalny klimat, coś na kształt muzycznego deja vu. [...]”. (D. Gonet, Pastiż, humor i ironia,„Gazeta Wyborcza. Lublin”)