Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Alena Podviazkina

Stanowisko
asystent
Jednostki
KATEDRA DZIENNIKARSTWA I MEDIOLINGWISTYKI
Adres e-mail
Wyświetl
Link do Bazy Wiedzy
Alena Podviazkina
Konsultacje

poniedziałek 13:45-14:30 (stacjonarnie w budynku Wydziału Politologii i Dziennikarstwa, p. 5.58)


czwartek 11:00-12:00 (MSTeams, po wcześniejszym umówieniu za pośrednictwem poczty elektronicznej)


 

Działalność naukowa

Publikacje: 

  1. Polilog w mediach społecznościowych – tematyczna struktura tekstu a grzeczność językowa, „Prace Językoznawcze” 2020, 22 (4), s. 121-138.
  2. Przemoc językowa w mediach społecznościowych (na przykładzie strony Spotted Lublin na Facebooku), [w:] Współczesne media. Przemoc w mediach, red. Iwona Hofman, Danuta Kępa-Figura, Lublin 2020.
  3. Речеэтикетная формула приветствия в детском радиоэфире, [w:] Международные научные чтения имени академика А.Д. Сахарова, сборник статей Международной научно-практической конференции, ред. Поснова М.В, Петрозаводск 2020.Etykieta językowa w audycjach radiowych dla dzieci – formuła powitania w audycjach Polskiego Radia Dzieciom, [w:] Współczesne media. Problemy i metody badań nad mediami, red. Iwona Hofman, Danuta Kępa-Figura,Lublin 2019. 
  4. Audycje radiowe jako pomoc dydaktyczna na lekcjach języka polskiego, [w:] Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością, Warszawa 2019.
  5. Категория «мы» в российской детской радиожурналистике (на примере передачи «Книжкин дом») [Kategoria „my” w rosyjskim dziennikarstwie radiowym (na przykładzie audycji „Kniżkin dom], [в:] Материалы Международного научного форума «Медиа в современном мире. 58-е Петербургские чтения» 18-19 апреля 2019 г, ред. В.В. Васильева, Санкт-Петербург 2019, c. 274-276
  6. Поликодовость радиотекста в условиях детского литературного дискурса [Polikodowość tekstu radiowegow kontekście dziecięcego dyskursu radiowego], „Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy” 2017, №3 (49): Teksty – pisarze – książki [współautor Natalia Prokofieva] 
  7. Об особенностях развития современного детского радиоэфира [O właściwościach rozwoju współczesnego radia dziecięcego], [в:] Стылістыкамовамаўленне і тэкстАдукацыя і выхаванне, Минск 2017, с. 491-499. [współautor Natalia Prokofieva] 
  8. Коммуникативные формулы детского радиовещания [Komunikacyjne formuły radia dziecięcego], «Вестник Хакасского университета» 2017, №19. С. 37-39.
  9. Подростковый радиоэфир: результаты исследования [Radio dla nastolatkówwyniki badań], [w:] Экология медиасреды. Проблемы безопасности и рационального использования коммуникативных ресурсов. АПК и ППРО, ред. Дзялошинский И.М., Москва 2017.
  10. Коммуникативная целесообразность речи журналиста в детском радиоэфире. [Komunikacyjna celowość wypowiedzi dziennikarza w radiowym programie dla dzieci], [в:] Журналист в современной медиасреде, ред. Ильченко С.Н., Санкт-Петербург 2017.
  11. Особенности поликодового текста в детских изданиях (на примере журнала «Костёр») [Właściwościpolikodowego tekstu w dziecięcych wydaniach (na przykładzie czasopisma „Kostior]. [в:] Визуальная коммуникация в социокультурной динамике, ред. Федотова Н.Ф., Казань 2016. С. 353-357.