Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Kompozytor, aranżer, producent muzyczny, pianista. Szczególne miejsce w jego artystycznej działalności zajmuje muzyka pisana do poezji - tworzył kompozycje i aranżacje m.in. do wierszy Z. Herberta, C. Norwida, R. Wojaczka. W swoich utworach instrumentalnych natomiast odnosi się do tematu wpływu cywilizacji na człowieka - w 2019 wydał płytę Urban Residents' Beliefs (Wierzenia Mieszkańców Aglomeracji), gdzie w niemal w całości akustycznych utworach wykonywanych m.in. przez orkiestrę Aukso pod dyr. M. Mosia z solową partią akordeonu Macieja Frąckiewicza, Kwartet Polonika oraz Polish Brass Quintet pojawiają się elementy minimalizmu, muzyki repetytywnej, a odbicia cywilizacji słyszalne są we rwanych frazach kwintetu dętego, czy elementach aleatoryzmu w orkiestrze smyczkowej.
W sezonie 2014 / 2015 pełnił funkcję kompozytora – rezydenta Filharmonii w Szczecinie, gdzie zaprezentowane zostały jego utwory, m.in. Relacje na akordeon solo i orkiestrę symfoniczną, suita orkiestrowa Pogoda oraz Pięć rozmów na trudne tematy na kwintet dęty. W 2021 roku prawykonania miały jego kompozycje- Syreny na chór mieszany, aktorkę i grupę perkusyjną oraz Kanały Napowietrzające na kwintet dęty z przetworzeniami audio wykonane przez Lutos Air Quintet, które w 2024 roku trafiły na antenę TVP Kultura. W 2020 w ramach stypendium "Kultura w sieci" skomponował i wykonał utwory instrumentalne opisujące stan ducha człowieka w czasie pandemii.
Był zaangażowany w szereg przedsięwzięć orkiestrowych oraz koncertów tematycznych. Jest autorem aranżacji na instrumenty smyczkowe i sekcję jazzową Preludiów i Pieśni F. Chopina (wyk. 2010). Zaaranżował utwory Krzysztofa Komedy („Komeda klasycznie”) na fortepian i kwartet smyczkowy (Atom String Quartet) dla pianisty Janusza Olejniczaka oraz kompozycje Józefa Skrzeka na potrzeby widowiska „63 dni gniewu” zrealizowanego z okazji obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego. W 2011 roku był kierownikiem muzycznym i autorem opracowań utworów koncertu galowego festiwalu „Spotkania Zamkowe” w Olsztynie, czterokrotnie podobną rolę pełnił w ramach festiwalu „Stacja Kutno”, a także podczas trzech edycji Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie. Trzykrotnie był kierownikiem muzycznym gali finałowej festiwalu "Młodzi i Film" w Koszalinie. W 2014 roku opracował na orkiestrę utwory zespołu SBB, które zostały wykonane podczas koncertu „SBB Reunion” na festiwalu „Jazz nad Odrą” we Wrocławiu, a w 2021 nagrane przez zespół z kameralną obsadą orkiestry NOSPR i wydane na płycie „Z miłości jestem”. Był kierownikiem muzycznym, aranżerem i autorem muzyki ilustracyjnej do spektaklu „Święty” w reż. M. Zabłockiego, z którym to - wraz z Czesławem Mozilem - pracuje aktualnie nad premierowym musicalem „Kochanice”. Przygotował opracowania pieśni Powstań Śląskich wykonane przez orkiestrę i solistów w listopadzie 2017 w siedzibie NOSPR, a w 2021 roku napisał aranżacje i dyrygował koncertem „Moja Ziemio Wyśniona” z udziałem orkiestry Aukso, chóru zespołu „Śląsk” oraz solistów w Amfiteatrze w Opolu. W 2018 roku aranżował na orkiestrę kameralną, sekcję rytmiczną i dętą oraz w części komponował utwory do słów Z. Herberta w ramach rejestrowanego w radiowej Trójce koncertu Herbert 3.0 z udziałem m.in. J. Święs ,W. Waglewskiego, K. Zalewskiego, Abradaba, Króla. Płyta była nominowana do nagrody Fryderyk, a w roku 2022 miała swoją kontynuację w postaci wykonanego we Wrocławiu programu Herbert' 22 oraz w 2023 jako Rekonstrukcja Poety - rejestrowanego dla potrzeb TV koncertu z orkiestrą w klubie Palladium w Warszawie. Brał udział w programach dla uczniów szkół muzycznych: „Muzykoteka Szkolna" (Narodowy Instytut Audiowizualny, 2011) i „Grajkowie Przyszłości” (Czesław Mozil, 2018). W 2023 współprodukował 8 utworów i zajmował się miksem orkiestry na płytę koncertową Sanah, kontynuując tą współpracę w 2024 w postaci napisania części aranżacji na zespoły: dęty i smyczkowy na wiosenną trasę artystki.
Zajmuje się również tworzeniem muzyki do przedstawień teatralnych, filmów animowanych, dokumentalnych i krótkometrażowych. W ramach festiwali filmowych w Polsce i za granicą odbyła się projekcja filmu animowanego z muzyką jego autorstwa American Dream, który zdobył I nagrodę na festiwalu Młodzi i film w 2008 roku w kategorii „animacja”. Dokument Dzikie szczęście (Savage Joy) ze ścieżką dźwiękową Miłosza Wośko został wyemitowany m.in. w telewizji Planete, TVP Kultura i Kino Polska. W 2022 roku skomponował muzykę do filmu dokumentalnego "Żwirko i Wigura - 15 dni chwały”. W 2011 roku nagrał partie fortepianu i pianina do szwedzko-polskiej koprodukcji dokumentalnej „Harbour of Hope”.
Współpracuje z wieloma wykonawcami muzyki jazzowej, rockowej, popowej i nizeależnej zarówno w charakterze aranżera, konsultanta muzycznego, producenta, jak i pianisty oraz realizatora dźwięku. Jako aranżer orkiestry pracował przy realizacji płyt Andrzeja Smolika („3” i „4”), Maryli Rodowicz „Jet cudnie” i Lory Szafran (nagrodzony złotą płytą album „Sekrety życia według Leonarda Cohena”, którego był także producentem). Wyprodukował kolejne płyty wokalistki - „Nad Ranem” oraz „Lora Szafran - Ewa Demarczyk Inspiracje”. Współprodukował również debiutancki album Meli Koteluk „Spadochron”, za którą wokalistka otrzymała dwie statuetki „Fryderyk" oraz debiutancką płytę Leskiego - „Splot”. Pracował także z Miką Urbaniak, Iwoną Loranc, Anną Gadt, amerykańska autorką i wokalistką Rykardą Parasol - z którą zagrał kilkadziesiąt koncertów w różnych krajach Europy, Markiem Dyjakiem, oraz zespołami Afro Kolektyw (udział jako członek zespołu w nagraniu 3 płyt) oraz Mariusz Bogdanowicz Quartet. Jego partię fortepianu można usłyszeć na płycie „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadło. W 2015 roku założył zespół Nash, z którym wydał płytę łączącą formę piosenek spod znaku singer-songwriter z brzmieniem instrumentów dętych blaszanych.
W roku akademickim 2022/23 rozpoczął pracę na Uniwersytecie Marie Curie – Skłodowskiej w Lublinie wykładając na specjalności – produkcja muzyczna.