Jednostki i pracownicy - książka adresowa

mgr Anna Gawron

Stanowisko
asystent
Jednostki
LABORATORIUM BADAŃ NAD NEUROEDUKACJĄ
Telefon
81 537 63 47 (Laboratorium Badań nad Neuroedukacją)
Adres e-mail
Wyświetl
Konsultacje

Od poniedziałku do piątku


9.00 - 13.00


P. 2.23

O sobie

Pracownik Instytutu Pedagogiki, Laboratorium Badań nad Neuroedukacją od 2022 roku.

OBSZARY ZAINTERESOWAŃ

  • Depresja dziecięca
  • Neuronalne uwarunkowania dziecięcych zaburzeń
  • Nowoczesne metody neuroobrazowania pracy mózgu

Działalność naukowa

PUBLIKACJE

  • Chojak, M., Gawron, A., Czechowska-Bieluga, M., Różański, A., Sarzyńska-Mazurek, E., Stachyra-Sokulska, A. (2024). Neuronal Mechanisms of Reading Informational Texts in People with Different Levels of Mental Resilience. Brain Sci. 14(9) 944. https://doi.org/10.3390/brainsci14090944.
  • Chojak, M., Gawron, A. (2023). Typ Nośnika Informacji a Poziom Rozumienia Tekstu u Osób Dorosłych. HUMANITAS Pedagogika i Psychologia 1(27), 109-130. https://doi.org/10.5604/01.3001.0053.7610.

KONFERENCJE

  • Functional Near Infrared Spectroscopy Conference w Birmingham, UK - 2024. Tytuł posteru: Hemodynamic response of prefrontal areas in the simultaneous control of motor and cognitive functions in children with ASD, ADHD and depression – a pilot study using fNIRS.
  • XXX Jubileuszowe Tatrzańskie Sympozjum Naukowe „Edukacja jutra” w Zakopanem - 2024. Tytuł wystąpienia: Dziecięca depresja jako choroba współistniejąca – próba wskazania kierunków zależności.
  • Konferencja Naukowa "Rozwój usług społecznych na rzecz włączenia społecznego osób z niepełnosprawnością" w Krakowie - 2024. Tytuł wystąpienia: Depresja u dzieci. Wykorzystanie okulografu w diagnostyce przesiewowej.
  • IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Pedagogika Dziecka. Jakość edukacji w warunkach wzrastającej multikulturowości a unifikacja" w Zielonej Górze - 2023. Tytuł wystąpienia: Markery zaburzeń rozwojowych u dzieci – badania neuropedagogiczne.
  • XXIX Tatrzańskie Sympozjum Naukowe „Edukacja jutra” w Zakopanem - 2023. Tytuł wystąpienia: Typ nośnika informacji a poziom rozumienia tekstu – badania w kontekście formy kształcenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

SZKOLENIA

  • EEG – Biofeedback I stopnia (Biomed Neurotechnologie)
  • Poszerzona diagnostyka EEG/QEEG/EKG oraz wyznaczanie na jej podstawie właściwej ścieżki terapeutycznej – poziom średniozaawansowany (Akson)
  • Poszerzona diagnostyka EEG/QEEG/EKG oraz wyznaczanie na jej podstawie właściwej ścieżki terapeutycznej – poziom podstawowy (Akson)
  • QEEG w planowaniu neurofeedbacku (Biomed Neurotechnologie)
  • From fNIRS experiment design to group analysis using the Satori software (NIRx)
  • Creating Virtual Reality Experiments for Non-programmers and Combining with fNIRS (BIOPAC)
  • NIRS-EEG co-registration: possibilities, challenges and solutions (Gervain & Gemignani)
  • Introductory to CortiPrism fNIRS signal processing software: from artifact correction to group-level analysis (Cortivision)
  • How to carry out a meta-analysis of NIRS studies: from extracting effect sizes to investigating sources of variability (Gemignani & Gervain)

INNE:

  • Członkostwo w Komisji ds. Promocji i Komercjalizacji Badań Instytutu Pedagogiki UMCS w roku akademickim 2024/2025;
  • Członkostwo w fNIRS Society od 2023 roku;
  • Kierownik projektu „Mój tajemniczy mózg” – XIX Festiwal Nauki pod hasłem „Nauka dla przyszłości” - 2023;
  • Zastępca koordynatora z ramienia UMCS w projekcie Przedsiębiorcze Dzieciaki.