Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Justyna Sala-Suszyńska

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA DYDAKTYKI
Telefon
815376343
Adres e-mail
Wyświetl
Link do Bazy Wiedzy
Justyna Sala-Suszyńska
Konsultacje

Konsultacje dla studentów w semestrze zimowym 2024/2025:


- CZWARTEK w godzinach 8:40-9:40- w formie stacjonarnej w pokoju 2.17.


- ŚRODA w godzinach 9:00-10:00 zdalnie z wykorzystaniem platformy Wirtualny Kampus.


 


Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy.


 


 


 

Adres

ul. Głęboka 43
20-612 Lublin

O sobie

Pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Dydaktyki.
Sekretarz redakcji czasopisma naukowego Prima Educatione.
Opiekun Koła Naukowego Pedagogów i Animatorów Zabawy.


Działalność naukowa

Kierunki realizowanych badań:

Języki obce w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej  
Zjawisko fonoholizmu
Kompetencje komunikacyjne

Publikacje/Publications

 

Sala-Suszyńska Justyna, Język metaforyczny młodzieży z dysleksją rozwojową, Wyd. UMCS, 2023.
Sala-Suszyńska Justyna, Wpływ gier na rozwój osobowości dziecka, Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne, 2023, nr 42, s.157-171. DOI:10.25951/11154
Sala-Suszyńska Justyna Katarzyna, Wiatr Julia, Rachwał Marta, Zdalne wagarowanie wśród uczniów szkół podstawowych, Pedagogika Społeczna, 2023, nr 3(89), s.67-82. DOI:10.35464/1642-672X.PS.2023.3.04
Sosnowska-Bielicz Ewa Magdalena, Sala-Suszyńska Justyna, Communication Competence of future early childhood teachers- a report on study in Poland,Journal of Modern Science, 2023, nr 4/2023 vol. 53, s.437-450. DOI:10.13166/jms/175587
Parczewska Teresa Bożena, Sala-Suszyńska Justyna, Sosnowska-Bielicz Ewa Magdalena, Assessment of the Quality of Educatione and Care in Selected Polish Preschools During the Covid-19 Pandemic Using the ECERS-E Scale, Multidisciplinary Journal of School Education, 2023, nr Vol. 12 No. 2 (24) (2023), s.33-55. DOI:10.35765/mjse.2023.1224.02
Parczewska Teresa Bożena, Sala-Suszyńska Justyna, Sosnowska-Bielicz Ewa Magdalena, Wielokulturowość w perspektywie uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i Islandii, E-mentor, 2023, nr 3(100), s.70-77. DOI:10.15219/em100.1621
Sala-Suszyńska Justyna, Złote myśli ukryte w krótkich formach literackich, Hejnał Oświatowy, 2023, nr 3/221, s.18-21

Sala-Suszyńska Justyna, Miechowicz Marta, Asertywność nauczycielek edukacji przedszkolnej z województwa lubelskiego, Społeczeństwo. Edukacja. Język, 2022, nr 16/2022, s.103-117
Sala-Suszyńska Justyna, Gry edukacyjne, Wczesna Edukacja, 2022, nr 1/45, s.24-26
Sala-Suszyńska Justyna, Kozak Iwona, Hierarchia wartości wychowawców przedszkoli z województwa lubelskiego, Edukacja, 2022, nr 4(155)/2020, s.5-15

Sala-Suszyńska Justyna, Brudzińska Paola, Postawy studentów pedagogiki wobec rozwodów, 2022, nr 1-2 (83-84), s. 101-110
Sala-Suszyńska Justyna, Rola nauczyciela w zabawie, Hejnał Oświatowy, 2022, nr 10/216/2022, s.9-11
Sala-Suszyńska Justyna, Wiatr Julia, Saweczko Julia, Współczesny obraz dziadków w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnej z województwa lubelskiego, Kultura-Społeczeństwo-Edukacja, 2022, vol. 22, nr 2, s.123-132.
Sala-Suszyńska Justyna, Fairy Tales – Yesterday and Today, Prima Educatione, 2021, vol. 5, s.193-204
Sala-Suszyńska J.(2021). Zachowania agresywne u dzieci. Kwartalnik Wczesna Edukacja: numer 4 (40), s. 20-22.
Sala-Suszyńska J.(2021). Fonoholizm wśród najmłodszych. Kwartalnik Wczesna Edukacja: numer 2(42), s. 21-23
Sala-Suszyńska J. (2020). Szanse i zagrożenia mediów we wczesnej edukacji dziecka. W: M. Bogusz, M. Wojcieszak, P. Rachwał (red.) Poszerzamy horyzonty tom XVIII (s. 161-170). Słupsk: Mateusz Weiland Network Solutions.
Sala-Suszyńska J. (2019). Pedeutologiczne spojrzenie na sylwetkę nauczyciela. W: M. Bogusz, M. Wojcieszak, P. Rachwał (red.) Poszerzamy horyzonty tom XVI (s. 330-337). Słupsk: Mateusz Weiland Network Solutions.
Sala-Suszyńska J.(2018). Kreatywność w pracy nauczyciela. W: Z. J. Czarnecki, M. K.Stasiak, L. Kuras (red.) Kreatywność w edukacji, sztuce i biznesie (s. 42-51). Łódź: AHE.
Sala-Suszyńska J. (2018). Wpływ środowiska rodzinnego na edukację dziecka. W: V. Tanaś, W. Welskop. Rodzina w społeczeństwie konsumpcyjnym (s.463-470). Łódź: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu.
Sala-Suszyńska J. (2017). Interaktywne nauczanie języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Społeczeństwo. Edukacja. Język, 6/2017 (s. 49-58). Płock: Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku.
Sala-Suszyńska J. (2017). Sześciolatek na lekcji języka angielskiego. W: A. Weiner, A. Koper  (red.), Edukacja sześciolatka (s. 152-162). Lublin: WSEI.
Sala-Suszyńska J. (2017). Autorytet nauczyciela- zagrożenie czy wyzwanie? W: Człowiek wobec zagrożeń współczesności. Red. V. Tanaś, W. Welskop (s. 281-288). Łódź: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu.
Sala-Suszyńska J. (2017). Shaping figurative language forms in education. W:  B. Nadaszkiewicz, P. Slivka (red.) Scientific Challenges. Social And Humanitarian Challenges (s. 198- 207). Lviv:  НАНР.
Sala-Suszyńska J. (2017). Childhood in the past vs nowadays. W: Duygu Kalkan Açıkkapı (red.), Fluidity in Memory, Place and Time (s. 48-53). Warsaw: Interdisciplinary Research Foundation.

 

Osiągnięcia i wyróżnienia

  1. Dyplom Homo Didacticus dla nauczycieli akademickich wyróżniających się pracą, jakością i zaangażowaniem w proces dydaktyczny w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022
  2. Wyróżnienie dla Koła Naukowego Pedagogów i Animatorów Zabawy w kategorii najlepsze „Koło naukowe roku 2022” w Ogólnopolskim Konkursie dla młodych naukowców StRuNa.