Wybrane publikacje naukowe:
Kostka-Szymańska, M., Krasowicz-Kupis, G. (2022). Ocena rozwoju intelektualnego dzieci z wybranymi zaburzeniami neurorozwojowymi. Podręcznik dla studentów i praktyków. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Kostka-Szymańska M., Kuśpit M. (2021). Edukacja włączajaca w kształceniu dzieci z problemami rozwojowymi, Pedagogika społeczna, Nr 1-2 (79-80), 251-259.
Kostka-Szymańska M. (2018). Rola wybranych sprawności fonologicznych w twórczości językowej dziecka, Annales sectio J Pedagogia-Psychologia vol 31, No 3, 39-50.
Redakcja tomu Annales sectio J Pedagogia-Psychologia, vol 31, No 3 (2018) Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia.
Kostka – Szymańska M., Krasowicz – Kupis G. (2017). Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z zaburzeniami czytania i pisania /w:/ A. Domagała, U. Mirecka (red.) Zaburzenia komunikacji pisemnej. Harmonia Universalis, Gdańsk, 648-668.
Kostka-Szymańska M. (2017). Cognitive development of school children - operational thinking in the norm and pathology, Ludinoznavci studii. Pedagogika ISSN 2313-2094 e-ISSN 2413-2039, 5/37, Drohobycz, 71-78.
Kostka-Szymańska, M. (2016). The maturity of thinking and the success in learning to read in children. Studium Vilnese A ISSN 1648-7907, vol.13.,181-184.
Kostka-Szymańska, M. (2015). Językowe determinanty rozumienia wyrażeń figuratywnych przez dzieci w wieku szkolnym. W: K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.) Edukacja jutra. Wokół problemów wychowania i kształcenia dzieci najmłodszych (s. 125-137). Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas.
Kostka – Szymańska, M., Wiejak, K. (2013). Qualitative analysis of the interpretation of proverbs by children and youth. Acta Neuropsychologica 11 (4), 383-401.
Kostka-Szymańska, M., Siudem, A. (2013) (red.). Zrozumieć człowieka – zrozumieć świat, t.1. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Kostka-Szymańska, M. (2013). Twórczość językowa dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie tworzenia wierszy. W: M. Kuśpit (red.) Barwy twórczości (s.147-158). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Markiewicz, K., Kaczmarek, B., Kostka-Szymańska, M. (2011). Disabled youth in the face of globalization. Is life In the global village Any better? W: B.L.J. Kaczmarek, G. E. Kwiatkowska, K. Markiewicz (ed.) Youth Facing the Challenges of Globalization (55-65). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Markiewicz, K., Kaczmarek, B., Kostka-Szymańska, M. (2010). Cechy osobowości a decyzje adolescentów dotyczące planów edukacyjnych i zawodowych. Psychologia Rozwojowa 15, 3, 57-70.
Kostka-Szymańska, M., Krasowicz-Kupis, G., Pietras, I. (2009). Przegląd narzędzi diagnostycznych do oceny czytania i pisania stosowanych w polskim poradnictwie. W: G. Krasowicz – Kupis (red.) Diagnoza dysleksji. Najważniejsze problemy. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Kostka-Szymańska M., Krasowicz-Kupis G. (red.) (2007) Dysleksja – problem znany czy nieznany?, Lublin: Wydawnictwo UMCS.