Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Zapraszam na konsultacje wtorek w godzinach 10.00 -11.00
Instytut Pedagogiki ul. Głęboka Lublin 43 pokój 3.25
pokój numer 51
Głęboka 43
20-612 Lublin
Zainteresowania naukowe i badawcze :
Jolanta Andrzejewska jest członkiem Sekcji Edukacji Elementarnej KNP przy PAN w kadencji 2020-2024 i kandecji 2024-2027.
Wybrane publikacje
Andrzejewska J., Grzeszkiewicz B., Lewandowska E., Nauczyciel – architekt edukacji dziecka w przedszkolu w czasie pandemii Covid - 19, Studia z Teorii Wychowania 2023; XIV 4 (45) s.245-259
Andrzejewska J., Zmina w obszarze edukacji wczesnoszkolnej. Kolaż teorii i praktyki. Problemy Opiekuńczo- wychowawcze 2023 nr 3 s.3-9.
Andrzejewska J., Zmiana przestrzeni edukacyjnej przedszkola do spotkania dziecka z książką, Roczniki Pedagogiczne, 2023 nr. 2 s. 39-54.
Andrzejewska J., Konteksty rozmowy dorosłego z dzieckiem o wojnie, 111-117 (w:) red. Z. Zbróg, Dzieci z Ukrainy- pomoc, integracja i wsparcie edukacyjne w przedszkolu, w szkole i w instytucjach samorządowych, Kielce, KTN 2022
Andrzejewska J. Lewandowska E., Pedagogika przedszkolna w XXI wieku. Poszukiwania badawcze i implikacje do praktyki, Studia z Teorii Wychowania, 2021 nr 1
Andrzejewska J., Guz S., Uczenie się dziecka z rówieśnikiem podczas realizacji zadań rozwojowych, Lubelski Rocznik Pedagogiczny nr 4 2021
Andrzejewska J., Bilewicz - Kuźnia B. (red). Oblicza edukacji przedszkolnej i szkolnej, Lublin 2020.
Lewandowska, E., Andrzejewska, A. (2021). Policy context: pre-school education in Poland. In Hryniewicz, L., Luff, P. (Eds.) Partnership with Parents in Early Childhood Settings: Insights from Five European Countries (pp. 125-132). London: Routledge (Wydawnictwo 200 punktowe).
Andrzejewska J., Guz S.,The Teacher- Originator of Student Activity during Play and Developmantal Tasks, Konteksty Pedagogiczne nr 2000 2/15 s. 97-122
Lewandowska, E., Andrzejewska, A. (2021). Practice in Poland- a new dimension of professionalization: the teacher cooperating with families. In Hryniewicz, L., Luff, P. (Eds.) Partnership with Parents in Early Childhood Settings: Insights from Five European Countries (pp.133-144). London: Routledge.
Lewandowska, E., Andrzejewska, A. (2021). Insight from research – kindergarden in Poland: parental responsibility versus teacher responsibility. In Hryniewicz, L., Luff, P. (Eds.) Partnership with Parents in Early Childhood Settings: Insights from Five European Countries (145-160). London: Routledge
Andrzejewska J, Edukacja outdoorowa szansą na budowanie relacji rówieśniczych, Lubelski Rocznik Pedagogiczny vol 39 2/2020.
Andrzejewska J., "Za progiem" Wartości edukacyjne uczenia się dzieci w plenerze, Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze 2/2020 .
Andrzejewska J., Sytuacje edukacyjne zogniskowane na procesie uczenia się, Roczniki Pedagogiczne, 2/2019 .
Andrzejewska J., Elastyczna przestrzeń uczenia się dziecka, Lubelski Rocznik Pedagogiczny 2018 vol. 37, nr 1
Andrzejewska J., Zwierzchowska I., Przestrzeń ku zrównoważonemu rozwojowi w Szwedzkich placówkach edukacyjnych- wspólne konstruowanie znaczeń, Scientific Bulletin of Chełm: Section of Pedagogy nr 1 2017 s.65-82.
Andrzejewska J., Oferta edukacyjna przedszkola a kompetencje społeczne dzieci, (w:) Uszyńska - Jarmoc J., Nadachewicz K., Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży, Warszawa 2015.
Andrzejewska J., Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci, Wydawnictwo UMCS Lublin 2013.
Andrzejewska J., Lewandowska E. (ed.), Responsible adults in a child’sspace, Warsaw 2013.
Andrzejewska J., Learning of a six-year- old child during the kindergarten and school period: introduction to the problem. (in) Muchacka, I. Czaja Chudyba (ed.), Early Education, Kraków 2013.
Andrzejewska J., Dziecko w przestrzeni edukacyjnej przedszkola. Potrzeba zmian, (w;) A. Popławska (red.), Oblicza edukacji w zmieniającym się społeczeństwie, Białystok 2012.
Andrzejewska J., Pomyślny start dziecka w szkole, (w:)P. Magier, A. Łuczyński, Przedszkolaki idą do szkoły. Diagnoza gotowości szkolnej dzieci pięcioletnich i sześcioletnich z radomskich przedszkoli, Radom 2012
Andrzejewska J., Kompetencje poznawcze dzieci pięcioletnich, (w:) H. Sowińska (red.), Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej, Wydawnictwo UAM Poznań 2011.
Jaszczyszyn E., Andrzejewska J., “Let’s meet – let’s respect each other”: Report from the project to support students from minority/ethnic groups and foreign students: execution of public administration service of the Ministry of National Education, Polish Committee of the Word Organisation for Eary Childhood Education.
Andrzejewska J., Wierucka J., „Razem w przedszkolu”. Program wychowania przedszkolnego. Wydanie rozszerzone WSiP 2010.
Andrzejewska J., Doświadczanie świata podstawą kształcenia kompetencji komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym, (w:) T. Parczewska (red.), Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka, Wydawnictwo UMCS Lublin 2010.
Andrzejewska J. (red.), Wspieranie rozwoju kompetencji komunikacyjnych dzieci. Wydawnictwo UMCS Lublin 2009.
Guz S., Andrzejewska J. (red.), Edukacja wobec zagrożeń rozwoju i bezpieczeństwa dzieci, Wydawnictwo UMCS Lublin 2008.
Projekty dydaktyczne
Projekt "ZA PROGIEM" - wyprawy odkrywców
(POWR.03.01.00-00-U017/17-00) realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym (kierownik merytoryczny ds. kształcenia rodziców)