This page uses cookies
Due to the settings of your browser and in order to facilitate the functioning of the umcs.pl webpage, the cookies have been installed. By continuing to use this webpage, you accept their usage. You can change this in the settings of you browser.
Godziny konsultacji w semestrze zimowym 2024/2025
Pok. A. 5.33
Dr Kamil Fil - starszy wykładowca na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS. Absolwent Wydziału Politologii UMCS.
Studia, szkolenia, kursy:
2018-2019 Katolicki Uniwersytet Lubelski: Studia podyplomowe: Mediacje sądowe i pozasądowe
Zrealizowane projekty, granty
2020- REINITIALISE “Preserving fundamental rights in the use of digital technologies for e-health services" ("Ochrona podstawowych praw przy wykorzystywaniu technologii cyfrowych w usługach e-zdrowia”) projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Ramowego Horyzont 2020 konkurs Twinning. Funkcja: członek zespołu projektowego. Członek Rady Naukowej.
2015-2016: Projekt Dziennikarstwo ekologiczne-nowa jakość w edukacji medialnej realizowany w ramach EEA Grants. Funkcja- Koordynator projektu
2009-2010: Projekt Nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne w administracji samorządowej, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Funkcja - Koordynator projektu
2008-2009: Projekt Zarządzanie informacją i komunikacją public relations w administracji samorządowej realizowany z ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Funkcja - wykładowca
2007-2008: Projekt Zarządzanie projektami społecznymi – szkolenie służb zatrudnienia realizowany w ramach środków funduszy strukturalnych Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju Zasobów Ludzkich. Funkcja - wykładowca
2006-2007: Projekt Bliżej klienta – public relations w instytucjach rynku pracy realizowany z ramach Sektorowego Programu Operacyjnego RZL. Funkcja - wykładowca
Zainteresowania badawcze
- Public Relations,
- Marketing polityczny
- Komunikowanie polityczne
Opracowanie zbiorowe pod redakcją:
Człowiek, media, środowisko naturalne., Ilona Biernacka Ligęza, Kamil Fil (red.), Toruń 2016
Wybrane publikacje:
- Pragmatycy i ideowcy – konfrontacja stylów uprawiania polityki na polskiej scenie politycznej, [w:] T. Goban-Klas (red.), Komunikacja marketingowa w czasach nieufności, WSH Radom 2007,
- Romantycy czy nieudacznicy – retoryka wystąpień liderów Unii Wolności, [w:] E. Bernacka (red.), Niezależni i ulegli – studia o nonkonformizmie, Toruń 2008,
- Wizerunek programowy ugrupowań liberalno-demokratycznych – analiza treści deklaracji programowych i sposobu ich prezentacji na łamach „GW” i „RZ”., [w:] A. Kasińska Metryka, K. Kasowska Pedrycz (red.), Socjotechnika w polityce wczoraj i dziś, Wyd. AŚ Kielce 2008
- Wizerunek partii czy wizerunek polityka?- socjotechniczne aspekty procesów personalizacji polityki RP [w:], T.Bichta, (red.) 20 lat demokratyzacji systemu politycznego RP, Lublin2011
- Analiza kampanii wyborczej w wyborach samorządowych na urząd Prezydenta Lublina w 2010 rok [w] Tomczak Ł., Prezydenci miast – analiza rywalizacji w wyborach samorządowych, Wrocław 2012
- The role of Internet in the Polish parliamentary elections in 2011 [w:] , T. Majerczak, L, Orosz, M.B. Lapcakova (red.), 20 rokov Ustavy Slovenskej republiky – i. Ustavne dni s.183-201, Kosice 2012
- The image of the party? Validity of the issue in view of the personalization and mediatization policy in Central and Eastern European countries. The Polish example [w:] Conference proceedings, Lizbona 2012,
- Wizerunek partii w świetle procesów personalizacji I mediatyzacji polskiej polityki[w:] , B. Dziemidok Olszewska, w. Sokół, T. Bichta. (red.), W kręgu nauki o państwie, prawie i polityce Lublin 2012
- Reklama negatywna a jakość demokracji – na przykładzie kampanii parlamentarnej z 2011 roku [w:] A. Duda (red.), Medialne reprezentacje kultury. Społeczeństwo. Polityka. Promocja, Lublin, 2015
- Obraz ekologii na łamach tygodników opinii [w:], A. Duda, R. Szwed (red.), Medialne ramy tożsamościLublin 2017, ss. 131-162