This page uses cookies
Due to the settings of your browser and in order to facilitate the functioning of the umcs.pl webpage, the cookies have been installed. By continuing to use this webpage, you accept their usage. You can change this in the settings of you browser.
Semestr letni: środy w godz. 12.30 - 14
Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. K. Lipińskiego w Lublinie w klasie skrzypiec. Z wyróżnieniem ukończył studia w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie pracuje od 2005 roku, obecnie na stanowisku profesora uczelni w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej i Teorii Muzyki. Podczas studiów kształcił się w zakresie dyrygentury (specjalność) pod kierunkiem Zofii Bernatowicz oraz z zakresu kompozycji, aranżacji i instrumentacji w klasach Kazimierza Górskiego oraz Andrzeja Nikodemowicza. W 2012 roku uzyskał stopień naukowy doktora w dziedzinie muzykologii, w 2022 roku stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie sztuki muzyczne, nadany przez Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Autor Liczbowej Metody Komponowania Muzyki Atonalnej (2002).
Muzykę teatralną i filmową tworzy od 2003 roku. W tym czasie skomponował muzykę do kilkudziesięciu filmów, m.in. 14-odcinkowego serialu telewizyjnego Discovering the Vatican (Tajemnice Watykanu) – największej na świecie produkcji filmowej zrealizowanej na terenie Państwa Watykańskiego, 30-odcinkowego serialu telewizyjnego Metr od Świętości, kinowej wersji poematu Jana Pawła II Tryptyk Rzymski oraz wielu spektakli teatralnych zrealizowanych w Polsce i za granicą.
Za swoją twórczość był wielokrotnie nagradzany m.in. Nagrodą Kulturalną Żurawie 2010, Doktoratem Honoris Causa Letniej Akademii Filmowej w Zwierzyńcu, Nagrodą Okolicznościową Prezydenta Miasta Lublin 2016, dwukrotnie Nagrodą Główną w konkursie kompozytorskim Cantantes Lublinensis.
Współpracował z wieloma znakomitymi twórcami oraz instytucjami filmowymi m.in. reżyserami Krystianem Matyskiem, Pawłem Piterą, Januszem Opryńskim, Cezarym Grzesiukiem, Aleksandrą Korejwo, Donatellą Baglivo, Rafałem Mierzejewskim, Nordischer Klang Greifswald (Niemcy), Popoli e Religioni Filmfestival w Terni (Włochy), Świętem Kina Niemego w Warszawie, Teatrem Studio w Warszawie, Teatrem Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni, Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Teatrem Polskim w Warszawie, Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem Provisorium, Teatrem Starym w Lublinie, Teatrem im. H. Ch. Andersena w Lublinie, Festiwalem Gwiazd w Międzyzdrojach, Festiwalem Era Nowe Horyzonty, Filmoteką Narodową, Studiem Miniatur Filmowych w Warszawie, Letnią Akademią Filmowa w Zwierzyńcu, Polskim Radiem i Telewizją Polską, a także z Redbull Szkoła Dźwięku, SONY Music Polska oraz Sirens Music.
Jako dyrygent współpracował m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Operą i Filharmonią Podlaską, Filharmonią Koszalińską, Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, muzykami Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonią Lubelską, muzykami Opery Lwowskiej.
Jako kompozytor, aranżer lub dyrygent regularnie współpracuje z artystami estradowymi m.in. Sanah, Golec uOrkiestra, Gromeem, Bedoesem, Piotrem Cugowskim, Kubą Badachem, Andrzejem Lampertem, Krzysztofem Trebunia-Tutka i in.
Najmłodszym widzom znany jest natomiast m.in. z kinowych filmów Kicia Kocia mówi dzień dobry!, Kicia Kocia na pikniku oraz Kicia Kocia pod choinkę, w których jest autorem muzyki i dźwięku.