This page uses cookies
Due to the settings of your browser and in order to facilitate the functioning of the umcs.pl webpage, the cookies have been installed. By continuing to use this webpage, you accept their usage. You can change this in the settings of you browser.
Zapraszam na konsultacje
poniedziałek 12.00-13.00 stacjonarnie pokój 10.9 (I piętro)
środa 19.00-20.00 on-line (Kampus)
https://kampus.umcs.pl/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=161756
Głęboka 45
20-612 Lublin
Aktualna tematyka badań:
Projekty badawcze:
Projekty dydaktyczne:
Nagrody i wyróżnienia:
W 2014 habilitacja w dziedzinie nauk społecznych w zakresie pedagogiki - monografia "Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą. Eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej" Wyd. UMCS, Lublin 2013.
Łukasik, I.M. (2005). O stresie inaczej. Wykorzystanie modelu synektycznego w edukacji zdrowotnej. Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Łukasik, I.M., Witek, A., Buczak, A. (2009). Stosowanie środków przeciwbólowych przez młodzież licealną. Wyd. UMCS.
Łukasik, I.M. (2011). Świadome ciało w podróży bez granic. Wyd. Kaprint.
Łukasik, I.M. (2013). Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą. Eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej. Wyd. UMCS.
Łukasik, I.M., Witek, A. (2015) Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy. Wyd. UMCS.
Buczak, A., Łukasik, I.M., Witek, A. (Red.) (2010). Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła – Zdrowy uczeń. Między teorią z praktyką. Wyd. NeuroCentrum.
Buczak, A., Łukasik, I.M., Witek, A.(Red.) (2010). Edukacja wobec zagrożeń zdrowia. Zdrowa szkoła - Zdrowy uczeń. Między teorią a praktyką. Wyd. NeuroCentrum.
Łukasik, I.M., Witek, A. (2014). Samorządność - idea myśli korczakowskiej czy realna potrzeba wychowania młodego pokolenia globalnych tubylców. W M. Korczyński, M. Okrasa, B. Wierzchowska-Konera (Red.), Pochylmy się nad dzieckiem. Idea i dzieło Janusza Korczaka (s. 257-272). Wyd. UMCS.
Łukasik, I.M. (2014). Praktyka pedagogiczna przyczynkiem budowania poczucia własnej skuteczności zawodowej. W J.Bogucki, A. Bochniarz, A. Grabowiec (Red.), Przez praktyki do praktyki. W stronę innowacyjności w kształceniu nauczycieli, część III, Pedagogika (s. 121-130). Wyd. UMCS.
Łukasik, I.M. (2014). Odpowiedzialność a skuteczność działania w przestrzeni edukacyjnej. Wymiar etyczny i prakseologiczny. W N. Majchrzak (Red.), Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne. Wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku, tom I, (s. 79-86). Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu.
Witek, A., Łukasik, I.M. (2014). Potrzeba rozwijania wybranych kompetencji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. W W. Żłobicki (Red.), Transgresje w edukacji, tom I, ( s. 231-241). Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Łukasik, I.M. (2015). A healthy and safe pupil in terms of the teacher’s responsibility. W O. Karpenko, T. Parczewska (Red.), Around the care and upbringing of pedagogical reflection ( s. 231-240). Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University.
Łukasik, I.M. (2015). Żywieniowe uwarunkowania aktywności seksualnej. Z przymrużeniem oka, W H. Marek, A. Zduniak (Red.), Bezpieczeństwo zdrowotne - ujęcie interdyscyplinarne. Bezpieczeństwo żywności i w żywieniu -szanse i zagrożenia, t.2 (s. 171-180). Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu.
Łukasik, I.M., Witek, A. (2015). Wróżenie z fusów czy realizowanie skutecznego planu - myśląc o karierze. W Z. Gaś, Kłopoty z dorosłością (Red.), (s. 225-240). Innovatio Press Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji.
Łukasik, M., Pankowska, D. (2015). Ład i dyscyplina na lekcji. W D. Pankowska, T. Sokołowska – Dzioba (Red.), Skuteczna edukacja szkolna w kontekście zadań nauczyciela wychowawcy (s. 25-63). Wyd. UMCS
Łukasik I.M. (2016). Antycypacja lęków związanych z odpowiedzialnością za bezpieczeństwo dziecka u przyszłych pedagogów. W A. Pawluk-Skrzypek, M. Jurewicz (Red.) Nauczyciel. Uczeń .Rodzic. W teorii i praktyce edukacyjnej (s. 46-59). Wyd. Polihymnia.
Łukasik, I.M. (2016). Szanse życiowe młodych Polaków - problem sprawstwa. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 35(3), 211-221. https://doi.org/10.17951/lrp.2016.35.3.211
Łukasik, I.M., Witek, A. (2016). Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą gimnazjalistów o różnym poziomie lęku sytuacyjnego. W I. Babets, H. Marek (Red.) Bezpieczeństwo zdrowotne - ujęcie interdyscyplinarne. Bezpieczeństwo w perspektywie następnych pokoleń - zdrowe życie, dorastanie i starzenie się (s. 127-140). Wyd. Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa.
Łukasik, I.M. (2017). Epidemia samotności w przeludnionym świecie. W V. Tanaś, W. Welskop (Red.) Człowiek wobec zagrożeń współczesności (s. 99-108). Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu./wersja elektroniczna/. http://www.medyk.edu.pl/wgrane-pliki/sklad-ksiazka-czlowiek-wobec-zagrozen-wspolczesnosci-15.05.3017-gotowa.pdf
Witek, A., Łukasik, I.M., Buczak, A. (2017). Reaching for Energy Drinks and Ability to Deal Effectively with Difficult Situations in the Opinion of Students (Sięganie po napoje energetyzujące a umiejętność skutecznego radzenia sobie z sytuacją trudną w opinii studentów). Annales UMCS Sectio J, 30(3), 125-136. https://doi.org/10.17951/j.2017.30.3.125
Łukasik, I.M., Witek, A. (2017). Experiencing anxiety about self-efficacy during teamwork. Przegląd Badań Edukacyjnych, 24(I), 7-20. https://dx.doi.org/10.12775/PBE.2017.001
Łukasik, I.M., Witek, A. (2017). Świadomość samopoczucia zdrowotnego studentów w kontekście zagrożeń zdrowia psychicznego. Rozprawy Społeczne, 11(4), 64-72. https://doi.org/10.29316/rs.2017.40
Łukasik, I.M. (2017). Zdolność do współpracy - osobiste przekonania a elastyczność poznawcza jako efekt funkcjonowania zakrętu obręczy. W K. Górecka, A. Kurkiewicz (Red.), Edukacja XXI wieku. Przestrzenie edukacyjnego współdziałania w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego (2). Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa.
Łukasik, I.M, Witek, A. (2018). Nastawienie na sukces w kontekście pozytywnej orientacji i poczucia własnej skuteczności. Annales UMCS Sectio J, XXXI(2), 301-312. https://doi.org 10.17951/j.2018.31.2.301-312 /
Łukasik, I. (2018) Budowanie świadomości zdrowotnej w orientacji na przyszłość wyzwaniem edukacji zdrowotnej. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XXXVII(4), 93-106.
https://doi.org/10.17951/lrp.2018.37.4.93-10
Łukasik, I.M. (2019). Poszerzanie świadomości dotyczącej znaczenia wody dla zdrowia człowieka. Wyzwania pedagogiki zdrowia. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XXXVIII(3), 57- 75. https://doi.org/10.1751/lrp.2019.38.3.57-75
Łukasik, I.M. (2020). Health consciousness as a real phenomenon in view of John R. Searle's considerations. Presence of the term in health pedagogy. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XXXIX(4), 11-21. https://doi.org/10.17951/lrp.2020.39.4.11-21
Łukasik, I.M. (2021). Student Well-Being in the Context of Erik Allardt’s Theory of Welfare and Urie Bronfenbrenner’s Ecological Systems of Development. Przegląd Badań Edukacyjnych, 35(2),197–212. http://dx.doi.org/10.12775/PBE.2021.039
Buczak, A., Łukasik, I.M. (2021). Student’s well-being in the e-school environment: selected research results. International Journal of Research in E-Learning, 7(2), 1-20. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.2.11v
Łukasik I.M. (2022). Korygowanie zachowań zdrowotnych „w cieniu” pandemii. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 606 (1), 54-67. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.7166
Łukasik, I. (2022). Samopoczucie studentek w okresie pandemii w aspekcie duchowości. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 41(3), 113–127. http://dx.doi.org/10.17951/ lrp.2022.41.3.113-127
Buczak A., Łukasik I., Witek A. (2022). Radzenie sobie z bólem poprzez sięganie po środki przeciwbólowe dostępne bez recepty a akceptowanie ich zażywania. Studium Vilnense A (ISSN 1648-7907), vol. 19, s. 75-80.
Łukasik, I.M., Buczak, A. (2022). Personal Determinants of Young Adults’ Willingness to Use OTC Painkillers. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 41(4), 247–260. http://dx.doi. org/10.17951/lrp.2022.41.4.247-260.
Buczak, A., & Łukasik, I. M. (2024). Pułapki edukacji. Pasja, rozwój, motywacja a wolność dziecka. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 124–138. https://doi.org/10.15584/kpe.spec.crae.2024.10
Buczak A., Łukasik I.M. (2024). Kategoria wolności w refleksji i badaniach pedagogicznych. Wyd. UMCS. Lublin.
Udział w wystawach zbiorowych prac plastycznych:
Wernisaż „Zamyślenie” 17 luty 2023. Fundacja Szpilka. Lubelskie Centrum Konferencyjne 2PIER Restauracja.
Wystawa „Kot w pustym mieszkaniu” 22 lutego 2023. Fundacja Szpilka. Biblioteka Na Poziomie Filia nr 40 MBP.
Wernisaż 3 lipca 2023 Wystawa TIME TO MEET ANEW/CZAS NA NOWE SPOTKANIA. Siedziba Fundacji Szpilka, ul. 3 Maja
Wernisaż 12 lipiec 2023. Wystawa Letnia lekkość bytu. Fundacja Szpilka. Lubelskie Centrum Konferencyjne 2PIER Restauracja
Wernisaż 4 sierpień 2023. Wystawa Letni przegląd prac uczestników lekcji rysunku. Siedziba Fundacji Szpilka ul. 3 Maja
Wernisaż 6 sierpień 2023. Wystawa poplenerowa Tajniki Botaniki Dworek Kościuszków. Ogród Botaniczny UMCS, Lublin ul. Sławinkowska 3
Wernisaż 6 październik 2023. Piękne słowa/Utsukushii kotoba. Lubelskie Centrum Konferencyjne ul. Artur Grottgera 2
Wernisaż 11 października 2023. Artyści Wydziału. Instytut Pedagogiki, ul Głęboka 48
Wernisaż 22 marzec 2024. Jeleń na rykowisku. Lubelskie Centrum Konferencyjne ul. Artur Grottgera 2
Wernisaż 5 lipca 2024. Letni przegląd prac uczestników szpilkowych lekcji rysunku i malarstwa. Siedziba Fundacji Szpilka ul. 3 Maja
12 lipca-28 sierpnia 2024. Letnia wystawa TPSP. Sprzedaż obrazów. Galeria TPSP "Przy Bramie" Lublin, ul. Grodzka 34/36
25.10.-15.11. 2024 Wystawa grupy twórczej "Między sztalugami" - Poszukiwania-Galeria Centrum Kultury w Łęcznej, ul. Obrońców Pokoju 1
2-20.11.2024 Przegląd jesienny 2024 wystawa twórczości członków TPSP. Galeria "Przy Bramie" ul. Grodzka 34/36
22.11.-11.12.2024 Wystawa Jubileuszowa 60-lecia TPSP, Galeria "Przy Bramie" ul. Grodzka 34/36