Zobacz listę projektów
"Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education thought Science" (PROFILES)
[ w ramach 7PR ]
Podstawowe informacje o projekcie:
- Tytuł: Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education thought Science (Acronym PROFILES)
- Nr umowy: Umowa nr FP7-SCIENCE-IN-SOCIETY-2010-10
- Termin realizacji: 01.12.2010 - 30.11.2014
- Źródło finansowania: EC-EP7 (Komisja Europejska - Program 7 Ramowy)
- Całkowity budżet: 3 444 910,00 Euro
- Kierownik projektu lub osoba do kontaktów na UMCS: Dr hab. Ryszard M. Janiuk, Zakład Dydaktyki Chemii, Wydział Chemii, Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej, tel. 81-5375691, e-mail: rmjaniuk@poczta.umcs.lublin.pl
- Biuro projektu: Zakład Dydaktyki Chemii, Wydział Chemii UMCS, pl. Marii Curie-Skłodowskiej 3, 20-031 Lublin, pokój 615, tel. 815375503, www.dydchem.umcs.lublin.pl
- Strona www projektu: www.umcs.pl/pl/projekt-profiles,5413.htm
Beaneficjenci/Konsorcjanci:
22 partnerów z 20 krajów (Niemcy, Irlandia, Anglia, Portugalia, Hiszpania, Holandia, Austria, Szwajcaria, Szwecja, Finlandia, Polska, Łotwa, Estonia, Rumunia, Turcja, Cypr, Izrael, Włochy, Słowenia, Czechy)
Skrócony opis projektu:
Projekt PROFILES (Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education though Science) jest realizowany w ramach 7 Programu Ramowego przez okres 4 lat. Rozpoczął się on grudniu ubiegłego roku, a zakończenie planowane jest w listopadzie 2014 roku.
Celem projektu jest upowszechnienie w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych metod kształcenia wspierających aktywność badawczą uczniów (uczenie się przez odkrywanie) przy jednoczesnym rozbudzaniu zainteresowania wiedzą przyrodniczą poprzez ukazanie jej znaczenia w życiu codziennym. Zgodnie z podstawowymi założeniami projektu PROFILES lekcje przedmiotów przyrodniczych mają:
- uwzględniać zainteresowania i potrzeby uczniów
- zawierać odniesienia do sytuacji życia codziennego
- pozwalać na lepsze zrozumienie podstawowych pojęć w sposób odpowiedni do wieku uczniów
- odwoływać się do wiedzy z pozostałych przedmiotów przyrodniczych
- wykorzystywać metody polegające na uczeniu się przez odkrywanie
- ukierunkowywać proces kształcenia na nabywanie przez uczniów kompetencji kluczowych
- wspomagać uczniów w nabywaniu umiejętności krytycznego myślenia i podejmowania decyzji odnoszących się do ich otoczenia przyrodniczo-społecznego
- rozwijać wewnętrzną motywację uczniów zapewniającą ich dalsze samodzielne kształcenie
Wykorzystane do tego zostaną moduły dydaktyczne opracowane w ramach wcześniejszego projektu PARSEL. Powiązane to będzie z badaniami, które dostarczą informacji na temat:
- czynników wpływających na unowocześnienie edukacji przyrodniczej
- potrzeb nauczycieli przedmiotów przyrodniczych w zakresie doskonalenia zawodowego
- oddziaływania rozwiązań metodycznych zastosowanych w trakcie realizacji projektu na stosunek uczniów do przedmiotów przyrodniczych.