Rektorska Komisja ds. Likwidacji Mienia i Aparatury Naukowej powoływana jest przez JM Rektora UMCS na 4-letnie kadencje na podstawie art. 66 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27.07.2005 r. (Dz.U. 2012, poz. 572). Prace Komisji prowadzone są w oparciu o Zarządzenie JM Rektora UMCS nr 48/2000 oraz aktualny stan prawny Rzeczypospolitej Polskiej.
Komisja zajmuje się prowadzeniem procesu likwidacji składników majątku Uczelni po złożeniu wniosku przez jednostkę organizacyjną. W trakcie procesu likwidacji:
Do likwidacji wymagane jest umieszczenie mienia i aparatury w miejscu łatwo dostępnym, w warunkach pozwalających na swobodna pracę, oraz oznaczenie, który składnik majątku odpowiada pozycji we wniosku o likwidację. Należy zwrócić szczególną uwagę na dostępność numerów fabrycznych i inwentarzowych sprzętu. W razie potrzeby, należy dołączyć do mienia i aparatury przygotowane wcześniej ekspertyzy techniczne lub komisyjnie sporządzone protokoły odzysku i wycenę urządzeń, które zostały zaksięgowane jako zestaw, a ich składowe będą dalej używane w jednostce organizacyjnej.
Szczegółowa ścieżka postępowania w procesie likwidacji mienia i aparatury naukowej oraz instrukcja sporządzenia arkusza wniosku znajduje się w sekcji Załączniki.
Uwagi:
Przeznaczona do likwidacji aparatura naukowa nie może posiadać wbudowanych źródeł promieniowania jonizującego. Jeżeli takie występują (np. liczniki scyntylacyjne) muszą one być usunięte przed likwidacją zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Urządzenia, które mogą zawierać pozostałości mikroorganizmów, odczynników chemicznych i in. mogących stanowić niebezpieczeństwo dla osób trzecich należy poddać odpowiedniej dekontaminacji.
Ważne! Dotyczy komór z laminarnym przepływem powietrza, które są wyposażone w filtry typu HEPA i były używane do prac z drobnoustrojami, hodowlami komórkowymi oraz innych prac niosących potencjalne zagrożenie mikrobiologiczne, bądź chemiczne. Przed poddaniem takich urządzeń procesowi likwidacji należy usunąć filtry zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie procedurami i załączyć stosowną dokumentację we Wniosku kierowanym do Komisji.
Kontakt:
Wnioski likwidacyjne w wersji elektronicznej przed wydrukowaniem proszę przesyłać na adres e-mail: bogdan.dziedzic@mail.umcs.pl
Wnioski likwidacyjne w wersji papierowej do sprawdzenia w systemie SAP proszę składać do Pani Agnieszki Gryczan - pocztą wewnętrzną UMCS na adres:
Likwidacja Mienia i Aparatury
ul. Sowińskiego 12, pok.10
lub doręczać osobiście.
Pełny skład osobowy Komisji dostępny jest na stronie www.umcs.pl/pl/komisje-rektorskie,1735.htm. Adresy e-mail członków komisji są dostępne w ich profilach osobowych na stronie WWW.