Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Ponad połowa użytkowników serwisów społecznościowych przyznaje, że wolałaby, aby te platformy nigdy nie zostały wynalezione. Tak wynika z badań amerykańskiego psychologa Jonathana Haidta, które przywołuje w dzisiejszej rozmowie dr Ilona Dąbrowska z Katedry Mediów Audiowizualnych Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS. To prowokacyjne spostrzeżenie to doskonały punkt wyjścia do rozmowy o współczesnych mediach, na którą serdecznie zapraszamy w ramach cyklu „Młody Projekt”.
Nasza rozmówczyni jest specjalistką od mediów społecznościowych oraz wykorzystywania nowych technologii w procesie komunikowania, dlatego pytamy ją m.in. o popularność najnowszych internetowych zjawisk oraz ich wpływ na użytkowników sieci.
O czym będziemy rozmawiać w najnowszym odcinku „Młodego Projektu”?
- O fenomenie chałkonia i o tym, skąd bierze się popularność tego typu treści
- Czy mamy szanse w starciu z algorytmami platform społecznościowych
- Co dla nas oznacza zakończenie przez Marka Zuckerbera programu fact-checkingowego na facebooku
- Jak odróżnić fake news od rzetelnej informacji
- Dlaczego edukacja medialna w szkołach jest wciąż niewystarczająca i jakie rozwiązania możemy czerpać z doświadczeń krajów skandynawskich
- O najnowszych trendach w mediach społecznościowych i o cyfrowym detoksie
Zapraszamy na premierę rozmowy dziś o 19:00. Rozmowę poprowadzi dr Dorota Walczak z Biura Promocji i Popularyzacji Nauki UMCS.
***
Młody Projekt to program, w którym rozmawiamy z pracownikami naszego uniwersytetu o ich najnowszych badaniach, odkryciach i pomysłach. Dotyczą one współczesnych problemów i przynoszą rozwiązania, które już dziś zmieniają rzeczywistość. Zapraszamy na nowe odcinki co tydzień w środę o 19:00 na antenę Akademickiego Radia Centrum 98,2 FM, a na powtórki w sobotę o 11:00. Rozmowa w formie podcastu jest też dostępna na Spotify.
Program realizuje Biuro Promocji i Popularyzacji Nauki UMCS wraz z Akademickim Radiem Centrum 98,2 FM.