Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Pracownik Instytutu Pedagogiki, Labolatorium Badan nad Neuroedukacją
Kwalifikacje i specjalistyczne uprawnienia:
Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny z edukacją w systemie M. Montessori
Oligofrenopedagog
Diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej
Kursy doskonalące:
Diagnoza i terapia SI małego dziecka.
Warsztaty - ,,Diagnoza procesów sensorycznych dziecka - DC 0- 3R
Specyficzne trudności w uczeniu się dzieci w pierwszych latach nauki szkolnej. Spojrzenie
z perspektywy zaburzeń neurorozwojowych i sensomotorycznych.
Neurodydaktyka nauczanie przyjazne Mózgowi.
Trudne zachowania u osób z ASD.
Dwustopniowy kurs integracji sensorycznej nadający uprawnienia terapeuty integracji sensorycznej
oraz kwalifikacje do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej.
Kurs z zakresu ,, Zaburzenia integracji sensorycznej. Jak je rozpoznać"
Wczesne symptomy autyzmu.
Trening aktywności zawodowej oraz Trening kompetencji i umiejętności społecznych.
Warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz Trening aktywności zawodowej z elementami autoprezentacji.
Szkolenie trenesrkie i uzyskane rekomendacje do prowadzenia zajęć metodą ,,Sensoplastyka - Plastyka sensoryczna".
Kurs Freblowski w zakresie: filozofia edukacyjna F. Froebla, rozwój dziecka i jego obserwacja,
metodyka pracy z materiałami dydaktycznymi, koszyk skarbów i zabawa heurystyczna, rozwijanie kompetencji narracyjnych dzieci, edukacja matematyczna, gry ruchowe, śpiew i zabawa, prace ręczne i konstruowanie, edukacja w plenerze.
Działalność naukowa
Aktualna tematyka badawcza
Badania z zakresu nadwrażliwości dotykowej
Publikacje
Bezpalko, B. Sposoby niwelowania zachowań agresywnych przez nauczycieliu w odniesieniu do potrzeb dzieci. ,, Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze" (2019). nr 8, s. 31-39
Bezpalko, B., Chojak, M. Teoria wysokiej wrażliwości jako mit oparty na założeniach integracji sensorycznej. ,,Edukacja Jutra. Analiza zjawisk i procesów edukacji - z myślą o przyszłości" (2024).,s. 437 - 446
Konferencje
XXIX Tatrzańskie Sympozjum Naukowe „Edukacja jutra” w Zakopanem - 2023. Tytuł wystąpienia: ,,Teoria wysokiej wrażliwości jako mit oparty na założeniach integracji sensorycznej".