Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Monografia pt. „Opakowanie jako narzędzie oddziaływania na nabywców. Zarządzanie opakowaniem w przedsiębiorstwie” autorstwa Moniki Ratajczyk jest odpowiedzią na potrzeby zarówno środowiska naukowego, bowiem w literaturze naukowej informacji na temat marketingowej roli opakowania jest bardzo niewiele (są one fragmentaryczne, rozproszone, a także często nieaktualne), jak też i praktyków, którzy poszukują wiadomości o tym, czy i w jaki sposób opakowanie może oddziaływać na nabywcę. Co więcej, autorka we wskazanej książce ukazuje dwie perspektywy opakowania: naukową oraz biznesową. Z jednej strony syntezując i porządkując dorobek naukowy dotyczący wiedzy o opakowaniu i jego oddziaływaniu na konsumenta, a z drugiej – prezentując bogate wyniki wieloletnich badań w tym zakresie.
Monika Ratajczyk w swojej publikacji skupia się nie tylko na badaniach konsumentów (dokonując klasyfikacji konsumentów na 5 grup pod względem wrażliwości na opakowanie), ale również pracowników firm (ilustrując, dlaczego opakowania w Polsce nie wykorzystują w pełni swojego potencjału marketingowego).
Zapraszamy do lektury!