Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Badaczki szczególną uwagę zwróciły na kreatywny potencjał masek, redefiniując ich pojęcie oraz nakreślając znaczenie maski w kontekście współczesnej sytuacji społeczno-kulturowej jako „modnego” nakrycia twarzy. Opracowanie jest prekursorskie, dotykające aktualnej problematyki w kontekście analizy naukowej. Autorki w swoich rozważaniach odwołują się do osiągnięć różnych dyscyplin naukowych, m.in. antropologii, historii kultury, etnologii czy językoznawstwa.
Warto zapoznać się z tą pozycją Wydawnictwa UMCS zarówno z uwagi na innowacyjne założenia badawcze, interdyscyplinarność, jak i potencjalny wpływ tekstu na zmianę postrzegania masek w przestrzeni publicznej. Książka jest przeznaczona nie tylko dla przedstawicieli świata nauki, lecz także studentów kierunków społecznych i humanistycznych oraz wszystkich zainteresowanych aspektami współczesnej kultury. Monografia Ewy Głażewskiej i Małgorzaty Karwatowskiej została również doceniona przez profesora nauk humanistycznych Artura Rejtera, który określił tę pracę jako „pionierską” z uwagi na jej aktualność i formę.
Książka pt. Maska w „czasach zarazy". Covidowe wizerunki masek - typologie i funkcje wpisuje się w dotychczasową działalność naukową autorek.
Prof. dr hab. Małgorzata Karwatowska jest dyrektorką Instytutu Filologii Polskiej i kierowniczką Katedry Edukacji Polonistycznej UMCS. Opublikowała ponad 200 prac związanych z językowym obrazem świata utrwalonym w tekstach młodzieży, lingwistyką płci, etyką słowa oraz dydaktyką szkolną i uniwersytecką.
Dr hab. Ewa Głażewska, prof. UMCS jest dyrektorką Instytutu Nauk o Kulturze UMCS. Napisała kilkadziesiąt prac dotyczących aspektów antropologii społeczno-kulturowej, kulturoznawstwa i komunikacji międzykulturowej. Współtworzyła znaczący dla uniwersyteckiej społeczności akademicki podręcznik poświęcony komunikacji niewerbalnej. Swoją wiedzę i doświadczenie naukowe wykorzystuje również jako Ekspert Zespołu Nauk Humanistycznych Polskiej Komisji Akredytacyjnej w dyscyplinie nauki o kulturze i religii.