Wizyta uczniów z partnerskiej szkoły

 

W dniu 13 listopada 2024 r. gościliśmy na naszym Wydziale uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Kazimierzu Dolnym w towarzystwie wychowawczyń: Pani Alicji Kutnik i Pani Agnieszki Saran oraz zaangażowanych w opiekę mam.

Wizyta rozpoczęła się od krótkiego zwiedzania, podczas którego dzieci miały okazję zobaczyć wyjątkowe wnętrza naszego budynku. Poznawanie wybranych pomieszczeń Instytutu młodzi odkrywcy pogłębiali podczas zaprojektowanej dla nich gry terenowej. W realizacji tego zadania naszych gości wspierały studentki z III roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Kluczowym punktem wizyty były warsztaty w pracowni Montessori przeprowadzone przez dr Małgorzatę Centner-Guz i dr Iwonę Zwierzchowską. Dzieci podejmowały zadania z różnych obszarów tematycznych, wykorzystując oryginalne materiały montessoriańskie, ale przede wszystkim opracowane przez studentów w duchu Montessori pomoce dydaktyczne. Zaangażowanie i aktywność najmłodszych naukowców pozwala przypuszczać, że proponowane działania rozbudziły ich ciekawość poznawczą. Liczymy również, że były inspiracją dla nauczycielek i aktywnie uczestniczących w ćwiczeniach mam.

Na zaproszenie dr hab. Jolanty Andrzejewskiej prof. uczelni dzieci mogły poznać uniwersytet „odkuchni” i zobaczyć, jak wyglądają zajęcia realizowane w salach dydaktycznych. Co więcej, nasi goście otrzymali poważną rolę jurorów oceniających wytwory studentów - mamy nadzieję, że nie okazali się surowymi sędziami.  

Pobyt najmłodszych w gościnnych murach naszego Instytutu został zwieńczony małym poczęstunkiem – nie wiemy, co bardziej podobało się dzieciom: przygotowane dla nich zajęcia czy pizza z wydziałowego barku?

Wizyta uczniów z klas 1 i 3 była efektem zaininicjowanej w 2022 r. współpracy między Wydziałem Pedagogiki  i Psychologii UMCS a Szkołą Podstawową nr 2 w Kazimierzu Dolnym z siedzibą w Dąbrówce. Dziękujemy uczniom za odwiedziny i mamy nadzieję, że w przyszłości powitamy ich jako nowych studentów naszej Uczelni.

 

    Aktualności

    Autor
    Aneta Gęba
    Data dodania
    28 listopada 2024