Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Zespół ds. Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w specjalistycznych szkoleniach podnoszących kompetencje cyfrowe studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami (definicja osoby z niepełnosprawnością).
Miejsce szkolenia: przestrzeń wirtualna
Prowadzący: mgr Jakub Żebrowski - Centrum Kształcenia Proeuropejskiego
Czas trwania: 30 godz. dydaktycznych
Maksymalna liczba osób: 15
Zgłoszenia przez: formularz zgłoszeniowy
L.p. |
Data szkolenia |
Godzina szkolenia |
Liczba godzin szkolenia |
1. |
16.05.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
2. |
23.05.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
3. |
30.05.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
4. |
13.06.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
5. |
20.06.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany podanych terminów szkolenia. W przypadku konieczności zmiany terminu szkolenia poinformuje o tym fakcie Zgłaszającego się na szkolenie.
Temat |
Treści zawarte w temacie |
Office 365 - wprowadzenie |
Omówienie pulpitu Office 365 Rejestracja konta testowego w portalu Office 365 Wstępna konfiguracja Pomoc Techniczna |
Dane w chmurze oraz poczta elektroniczna |
Wprowadzenie do poczty Outlook Wysyłanie i odbieranie poczty Lista konwersacji Otwieranie załączników Wprowadzenie do OneDrive Przechowywanie plików w chmurze Udostępnianie plików |
Kalendarz. kontakty i lista zadań |
Wprowadzenie do kalendarza Udostępnianie kalendarza innym użytkownikom Importowanie kalendarza zewnętrznego Pozostałe działania z wykorzystaniem kalendarza Tworzenie pojedynczych kontaktów oraz grup Tworzenie listy kontaktów, importowanie kontaktów Przesyłanie wizytówek Wprowadzenie do ToDo Tworzenie planu dnia oraz list zadań |
Office Online |
Wprowadzenie do Office Online: Word - omówienie Excel - omówienie PowerPoint - omówienie Ankieta programu Excel Tworzenie linków do zewnętrznych plików |
Dodatkowe narzędzia Office 365 |
Wprowadzenie do OneNote Tworzenie, zarządzanie i udostępnianie notatek Wprowadzenie do Skype Instalacja komunikatora i działanie w chmurze Wprowadzenie do Forms Tworzenie ankiet, testów i sondaży Wprowadzenie do Sway Tworzenie i udostępnianie prezentacji |
Miejsce szkolenia: przestrzeń wirtualna
Prowadzący: mgr Jakub Żebrowski - Centrum Kształcenia Proeuropejskiego
Czas trwania: 30 godz. dydaktycznych
Maksymalna liczba osób: 15
Zgłoszenia przez: formularz zgłoszeniowy
L.p. |
Data szkolenia |
Godzina szkolenia |
Liczba godzin szkolenia |
1. |
15.05.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
2. |
22.05.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
3. |
29.05.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
4. |
12.06.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
5. |
19.06.2021 |
9:00-14:00 |
6 godzin |
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany podanych terminów szkolenia. W przypadku konieczności zmiany terminu szkolenia poinformuje o tym fakcie Zgłaszającego się na szkolenie.
Temat |
Treści zawarte w temacie |
Przygotowanie środowiska pracy z arkuszem kalkulacyjnym Excel. |
Zapoznanie z arkuszem kalkulacyjnym Excel. Opis menu górnego arkusza. Praca z arkuszami w zeszycie. |
Zasady poruszania się po arkuszu i zeszycie. |
Budowa arkusza, wprowadzanie danych do komórek, dodawanie i usuwani kolumn i wierszy. Ustalanie wysokości szerokości. Zaznaczanie komórek. Drukowanie arkusza kalkulacyjnego. |
Formatowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym. |
Formatowanie komórek przy użyciu menu górnego i podręcznego. Autowypełniania arkusza liczbami, przenoszenia danych. Edycja i sortowanie danych. Wstawianie nagłówka i stopki do arkusza. |
Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do prostych obliczeń. |
Reguły arytmetyczne. Przykład wykorzystania formuł w arkuszu kalkulacyjnym. |
Rodzaje adresowanych komórek. |
Użycie adresowania: względnego, bezwzględnego i mieszanego w zadaniach z liczbami. |
Zastosowanie adresowania komórek w zadaniach. |
Przykładowe zadania wykorzystujące poznane zasady adresowania komórek i wykorzystywania prostych formuł. |
Zastosowanie prostych funkcji standardowych. |
Zastosowania funkcji: sumowania, średniej, max, min w zadaniach. |
Rodzaje wykresów w arkuszu kalkulacyjnym. |
Kreator wykresów. Tworzenie wykresu na podstawie wprowadzonych danych. |
Graficzna ilustracja danych w arkuszu kalkulacyjnym. |
Wykorzystanie kreatora wykresów przy reprezentowaniu danych. Rodzaje wykresów, zmiana typu wykresu, edycja własności wykresu. |
Sporządzanie wykresów w arkuszu kalkulacyjnym. |
Przykład dodawania i formatowania wykresów. Formatowania: legendy, obszaru wykresu. Formatowanie pojedynczych danych w wykresie. |
Operacje obliczeniowe na funkcjach daty i czasu. |
Formatowania komórek zawierających daty. Proste operacje wyliczające dane na podstawie daty lub czasu (DZIŚ(), DATA() itp.). |
Poznanie i zastosowanie funkcji matematycznych. |
Zastosowanie poznanych funkcji matematycznych w zadaniach ćwiczeniowych. |
Poznanie i zastosowanie funkcji statystycznych. |
Wykorzystanie prostych funkcji statystycznych do sporządzania zestawień. |
Poznanie i zastosowanie funkcji logicznych. |
Zastosowanie funkcji: Jeżeli do obliczeń w arkuszu. |
Poznanie i zastosowanie funkcji finansowych. |
Wykorzystanie podstawowych funkcji finansowych do obliczania wydatków. |
Rozwiązywanie przykładowych testów egzaminacyjnych. |
Termin zgłoszenia na oba szkolenia upływa 14 maja 2021 r.
Liczy się kolejność zgłoszeń.
Szkolenie finansowane z funduszu wsparcia osób z niepełnosprawnościami.
Osoba do kontaktu:
Beata Kiczyńska
tel. (81) 537 58 90
e-mail: beata.kiczynska@mail.umcs.pl
Zespół ds. Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami
Biuro Spraw Studenckich i Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami
Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS