Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Wprowadzenie nowego typu Kart Absolwenta UMCS, związane z nowymi przepisami dotyczącymi sposobu dystrybucji kart przedpłaconych, wiąże się z tymczasowym wydłużeniem okresu oczekiwania na wydanie karty oraz zmianami w formularzu zgłoszeniowym do Programu Absolwent UMCS.
Przypominamy, iż aby przystąpić do Programu Absolwent UMCS, należy wypełnić Formularz zgłoszeniowy, w którym należy podać numer Dyplomu (wymóg ten dotyczy absolwentów wszystkich typów studiów poza podyplomowymi). Absolwenci studiów podyplomowych wpisują w tym polu nazwę ukończonego kierunku studiów.
19 lutego 2015 r. w formularzu wprowadzono zmianę, dotyczącą możliwości wyboru jednego z dwóch typów kart:
- Karty Absolwenta UMCS, wydanej przez mBank (sponsora Programu Absolwent UMCS), której aktywowanie nie było (i nadal nie jest) obowiązkowe i funkcjonuje ona jako zwykła karta na okaziciela,
- Karty Absolwenta UMCS wydanej przez UMCS - NOWOŚĆ (nie jest to karta przedpłacona, lecz zwykła karta na okaziciela). TEN RODZAJ KART DOSTĘPNY BĘDZIE OKOŁO POŁOWY MARCA 2015 R., DLATEGO CZAS OCZEKIWANIA NA JEJ WYDANIE WYNOSIĆ BĘDZIE PONAD 1 MIESIĄC. Z tego powodu zachęcamy, by do końca marca 2015 wybierać dotychczas obowiązujące karty, których producentem i dostawcą jest mBank.
Do końca marca 2015 r. wydanie kart z uwzglednieniem terminów podanych w Regulaminie (7 dni roboczych - odbiór osobisty oraz 10 dni - wysyłka), dotyczy wyłącznie kart wydanych przez mBank.
Wprowadzenie przez Program Absolwent UMCS nowego typu kart na okaziciela (bez funkcjonalności karty przedpłaconej) związane jest ze zmianą przepisów bankowych i nowym wymogiem obligującym dystrubutorów kart przedpłaconych (w tym przypadku dotyczy to Programu Absolwent UMCS) do posiadania w bazie danych numerów PESEL oraz numerów dokumentów tożsamości osób występujących o wydanie takiej karty.
Zdając sobie sprawę z faktu, iż są to tzw. dane wrażliwe i nie wszyscy absolwenci i absolwentki zechcą je podawać w naszym formularzu, postanowiliśmy alternatywnie wprowadzić karty wydawane przez Program Absolwent UMCS na dotychczasowych zasadach i w oparciu o dane, których podanie w formularzu było wymagane do tej pory. APLIKOWANIE O WYDANIE TAKIEJ KARTY NIE BĘDZIE WYMAGAŁO PODAWANIA PESELU ANI NUMERU DOKUMENTU. Obecnie przygotowywana jest produkcja kart, dlatego też zmuszeni jesteśmy do tymczasowego wprowadzenia wspomnianych powyżej, dłuższych terminów oczekiwania.
Jednocześnie przypominamy, iż aktywowanie karty przedpłaconej nie jest konieczne. W przypadku aktywacji warto jednak pamiętać, iż daje ona dostęp do systemu rabatowego mBanku i może być dodatkową kartą płatniczą Master Card do czasu upływu terminu jej ważności (oznaczonego na karcie). Po tym terminie karty nie są wymieniane przez Program Absolwent UMCS - jako karty na okaziciela są ważne bezterminowo.
Osoby, które w pierwszym roku funkcjonowania naszego programu wypełniły formularz zgłoszeniowy i otrzymały Kartę Absolwenta UMCS, zatrzymują swoje karty - nie wymieniamy ich na karty nowego typu. Zachowana zostaje numeracja kart obydwu rodzajów, zaś przypisany absolwentowi w systemie numer jest stały i pozostaje w naszej bazie bezterminowo.
Mamy nadzieję, że wprowadzane przez nas zmiany, pomimo tymczasowych utrudnień, zostaną przyjęte przez uczestników Programu Absolwent UMCS z wyrozumiałością.
Pozdrawiamy,
Koordynatorzy Programu Absolwent UMCS