Szkolenie: Jak projektować zajęcia, materiały dydaktyczne i formy oceny, aby były one oparte na zasadach równości w dostępie do wiedzy dla studentów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych?

Szkolenie dla pracowników UMCS, pt. „Jak projektować zajęcia, materiały dydaktyczne i formy oceny, aby były one oparte na zasadach równości w dostępie do wiedzy dla studentów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych?”

Termin: 28.01.2022 w godz. 10.00-12.30

Liczba godzin dydaktycznych: 3 h

Forma szkolenia: on-line

Miejsce realizacji szkolenia: Wirtualny Kampus

Aby wziąć udział w szkoleniu należy zapisać się poprzez formularz zgłoszeniowy.

Zapisy do 26.01.2022 r. lub do wyczerpania miejsc.

Prowadząca:

dr Dorota Chimicz - doradca ds. optymalizacji warunków kształcenia studenta w zakresie funkcjonowania wzrokowego. Adiunkt w Katedrze Psychopedagogiki Specjalnej i Socjopedagogiki Specjalnej Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie, tyflopedagog, oligofrenopedagog, nauczyciel akademicki, doświadczony terapeuta i nauczyciel dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, tutor szkolny.

Autor cyklu warsztatów przybliżających zagadnienia dotyczące niepełnosprawności wzrokowej uczniom ogólnodostępnych szkół podstawowych i średnich pt. „W świecie osób niewidomych i słabowidzących” oraz szkolenia dla kadry akademickiej pt. „Obszary wsparcia dydaktycznego studenta z niepełnosprawnością wzroku”.

Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół psychopedagogicznych i socjopedagogicznych aspektów uwarunkowań, organizacji, przebiegu i efektywności edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej, koncepcji projektowania uniwersalnego dla edukacji oraz wykorzystania technologii wspomagających osoby z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej. Obszar prowadzonych zajęć dydaktycznych obejmuje zagadnienia związane z diagnozą, usprawnianiem i funkcjonowaniem wzrokowym oraz orientacją i poruszaniem się w przestrzeni osób z zaburzeniami widzenia.

Szkolenie będzie okazją do:

  • wprowadzenia w tematykę uniwersalnego projektowania w edukacji jako drogi do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych studentów
  • poznania wytycznych dotyczących projektowania dostępnych materiałów dydaktycznych
  • omówienia zasad takiego projektowania zajęć i form oceniania (także w formule zdalnej), aby student o zróżnicowanych potrzebach mógł odnieść sukces

Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS

    Aktualności

    Data dodania
    19 stycznia 2022