Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Z przyjemnością informujemy, że dr Małgorzata Chojak wraz z zespołem badawczym, w skład którego wchodzą dr hab. Agnieszka Lewicka-Zelent, prof. UMCS oraz dr Małgorzata Gulip, uzyskała grant na prowadzenie prac przedwdrożeniowych.
Ich celem jest identyfikacja markerów zaburzeń rozwojowych u dzieci w wieku od 6 do 10 roku życia i opracowanie aplikacji, umożliwiającej prowadzenie diagnostyki przesiewowej tych uczniów z wykorzystaniem urządzeń do biofeedbacku.
Procedura badawcza obejmuje diagnostykę dzieci z wykorzystaniem testów psychologicznych oraz nauroobrazowania mózgu. Na potrzeby projektu zostanie zakupiony moduł do gromadzenia i analizy ilościowej zapisów EEG (QEEG). Wraz z urządzeniem do funkcjonalnej spektroskopii w bliskiej podczerwieni (fNIRS) zostanie on wykorzystany w identyfikowaniu markerów takich zaburzeń jak m.in. ADHD, ASD, depresja, stany lękowe. Projekt będzie realizowany od lutego do listopada 2021 roku w Laboratorium NeuroEduLab w Instytucie Pedagogiki.
Więcej informacji o projekcie na stronie
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.