AKTUALIZACJA Strategii Rozwoju Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS do roku 2025 (dydaktyka).
Misja Wydziału
Wszechstronne wspieranie rozwoju naukowego pracowników oraz potencjału dydaktycznego Wydziału w celu zaspokojenia potrzeb społecznych w zakresie współczesnej pedagogiki i psychologii.
Wizja
Osiągnięcie pozycji lidera w zakresie kształcenia kadr pedagogicznych i psychologicznych w regionie.
KASKADOWANIE Celów operacyjnych UMCS w obszarach strategicznych uczelni:
Cele operacyjne UMCS |
Cele operacyjne kaskadowane na Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Mierniki |
Zadania (poziom taktyczny) |
Zespół odpowiedzialny |
1. Dostosowanie modelu kształcenia do obecnych i prognozowanych potrzeb rynku pracy oraz otoczenia społeczno-gospodarczego. Rozwój oferty kierunków interdyscyplinarnych, w tym praktycznych i studiów dualnych. |
A. Tworzenie i doskonalenie programów kształcenia w ścisłym powiązaniu z prowadzonymi w Katedrach badaniami naukowymi ze szczególnym uwzględnieniem działań i procesów komercjalizacji oraz oddziaływania na otoczenie zewnętrzne. B. Systemowe działania marketingowe obejmujące sieci, platformy cyfrowe, narzędzia interaktywne, materiały video w celu zbudowania silnej pozycji Wydziału, którego dyplomy są wysoko cenione przez pracodawców oraz kandydatów.
|
1. liczba kierunków studiów interdyscyplinarnych 2. liczba kierunków studiów praktycznych i dualnych 3. Liczba nowych kierunków i specjalności (w tym interdyscyplinarnych) 4. Poziom aktywności Wydziału w mediach społecznościowych (rozpoznawalność) 5. Monitorowanie i coroczna aktualizacja koncepcji rozwoju kierunków |
1. Ugruntowanie profili edukacyjnych Katedr Wydziału jako podstawy doboru specjalistów prowadzących określone zajęcia dydaktyczne Doskonalenie kompetencji specjalistycznych pracowników zgodnie z potrzebami programowymi Wydziału. 2. Korzystanie przez nauczycieli akademickich z własnych rezultatów badań w procesie przygotowania studentów do profesjonalizacji kariery zawodowej oraz doskonaleniu samego procesu kształcenia na Wydziale. 3. Włączanie studentów w działania praktyczne, których celem jest doskonalenie kompetencji zawodowych i nabywanie doświadczenia na rynku pracy we współpracy z instytucjami otoczenia zewnętrznego. 4. Opracowanie modelowych rozwiązań oraz scenariuszy realizacji praktyk studenckich możliwych do zastosowania w sytuacji zmian w otoczeniu zewnętrznym 5. Tworzenie specjalności interdyscyplinarnych oferowanych wspólnie na wybranych kierunkach studiów. 6. Tworzenie skutecznego systemu promocji w mediach społecznościowych – administrowanego przez organizacje studenckie Wydziału. · LINK 7. „Złote Indeksy Wydziału Pedagogiki i Psychologii” konkursy dla kandydatów. |
· Dziekan · Prodziekani · Koordynatorzy kierunków studiów · LINK · Kierownicy Katedr · Samorząd studentów · Koordynator Wydziałowego Zespołu ds. Promocji Wydziału · LINK Wydziałowa Komisja ds. Potwierdzania Efektów Uczenia się · LINK · Koordynator ds. praktyk Wydziałowy zespół ds. jakości kształcenia Eksperci ds kontaktów z mediami Wydziałowa Komisja Konkursowa ,,Złote indeksy Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS” |
|
C. Wspieranie systemowe tworzenia oferty studiów podyplomowych oraz programów szkoleniowych i warsztatów będących odpowiedzią na potrzeby pojawiające się w otoczeniu, realizowane na zasadach komercyjnych jak i w ramach projektów edukacyjnych (pozyskiwanie środków zewnętrznych). |
1. Liczba aktywnych studiów podyplomowych 2. Pozyskane środki zewnętrzne na realizację podyplomowych programów kształcenia · LINK |
1. Uelastycznienie podejścia do współpracy z otoczeniem zewnętrznym zapewniające indywidualizację współpracy. 2. Tworzenie sprzyjających warunków współpracy poprzez włączanie partnerów do udziału w funkcjonowaniu społeczności Wydziału. 3. Włączanie partnerów zagranicznych w realizację studiów podyplomowych |
· Dziekan · Prodziekani · Koordynatorzy kierunków · LINK · Koordynator ds. współpracy z otoczeniem zewnętrznym · LINK · Kierownicy studiów podyplomowych |
|
D. Ugruntowanie kluczowej roli studentów i organizacji studenckich, jako interesariuszy w procesie budowania pozycji Wydziału kształcącego wybitnych profesjonalistów dla potrzeb rynku pracy. |
1. Liczba aktywnych organizacji studenckich oraz kół naukowych. 2. Liczba zorganizowanych warsztatów poszerzających profesjonalne kompetencje naszych studentów przyszłych absolwentów aktywnych uczestników rynku pracy. 3. Liczba wydarzeń zorganizowanych przez koła naukowe i organizacje studenckie na Wydziale 4. Liczba uczestników wydarzeń organizowanych przez organizacje studenckie na Wydziale 5. Zasięg aktywności studentów i organizacji studenckich (lokalne, ogólnopolskie, międzynarodowe) |
1. Doskonalenie programów i metod kształcenia na Wydziale przy twórczym udziale przedstawicieli organizacji studenckich i doktorantów w pracach komisji, zespołów kolegiów i rad. · LINK 2. Wspieranie finansowe i merytoryczne organizacji studenckich jako naturalnego środowiska kształtowania kompetencji społecznych, a także postaw zawodowych przyszłych profesjonalistów inicjujących różnorodne aktywności realizowane na rzecz społeczności Uczelni oraz otoczenia zewnętrznego. 3. Wspieranie kół naukowych organizacji studenckich jako naturalnego środowiska kształtowania kompetencji społecznych, zawodowych i badawczych przyszłych kandydatów szkół doktorskich poprzez włączanie wybitnych jednostek w proces prowadzonych w Katedrach badań naukowych. 4. Inicjowanie współpracy studentów i absolwentów Wydziału poprzez tworzenie wspólnych aktywności na rzecz społeczności akademickiej oraz otoczenia zewnętrznego jako naturalnego procesu dzielenia się wiedzą i doświadczeniami kształtującymi integralność środowiska wydziału Pedagogiki i Psychologii. 5. Wspieranie aktywności studentów, konferencje dydaktyczne, seminaria i publikacje |
· Dziekan · Prodziekani · Samorząd studentów Wydziału · Opiekunowie kół naukowych i organizacji studenckich · Opiekunowie lat studiów |
E. Ścisła współpraca z instytucjami otoczenia zewnętrznego jako podstawa realizacji działań zmierzających do przygotowania studentów przyszłych pracowników – profesjonalistów wkraczających na rynek pracy w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogiki i psychologii. |
1. Liczba aktywnych podmiotów współpracujących z Wydziałem. 2. Liczba instytucji aktywnie organizujących staże i praktyki dla studentów (w tym instytucje edukacyjne, ochrony zdrowia, kultury i sztuki, przedsiębiorstwa doradczo-konsultingowe, samorządowe, administracji państwowej). 3. Liczba studentów uczestniczących w programach stażowych i wolontariackich poza formalnym systemem Uczelni. 4. Liczba zorganizowanych przez Wydział warsztatów i szkoleń na rzecz otoczenia zewnętrznego · LINK 5. Liczba prac dyplomowych o charakterze wdrożeniowym przygotowanych w oparciu o zapotrzebowanie jednostek sektora gospodarczego ( w tym firm, jednostek samorządowych) 6. „Start-up” we współpracy z innymi jednostami w obszarze pedagogiczno-psychologicznym |
1.Tworzenie sieci szkół i instytucji współpracujących z Wydziałem jako instytucją patronacką. Opracowanie koncepcji współpracy opierającej się na wskazaniu naturalnych obszarów wzajemnego wsparcia w realizacji indywidualnej strategii każdej organizacji, w tym realizacji praktyk zawodowych studentów. 2. Formalizacja współpracy z instytucjami oraz wybitnymi specjalistami/praktykami dysponującymi niszowym „know how” wspierającymi wejście na rynek pracy studentów naszego Wydziału (poprzez organizację wspólnych konferencji warsztatów, prowadzenie zajęć..). 3. Wspieranie instytucji partnerskich przez oferowanie warsztatów i szkoleń realizowanych przez nauczycieli akademickich Wydziału, budowanie relacji i więzi stanowiącej podstawę rozwijania wieloaspektowej współpracy w tym realizacji praktyk zawodowych studentów. 4. Stała analiza potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego w tym diagnozowanie zapotrzebowania interesariuszy na psychologiczno-pedagogiczne badania o charakterze wdrożeniowym 5. Wspieranie wspólnych inicjatyw w zakresie kreowania nowych rozwiązań prorozwojowych (inicjatywy „start-up” w obszarze pedagogiczno-psychologicznym) |
· Dziekan · Prodziekani · Kierownicy Katedr · Koordynator ds. współpracy z otoczeniem zewnętrznym · LINK · Wydziałowy koordynator ds praktyk + koordynatorzy praktyk przewidzianych programem nauczania · Samorząd studentów Wydziału · Opiekunowie kół naukowych i organizacji studenckich · Opiekunowie lat studiów · Przedstawiciele stowarzyszenia absolwentów. |
|
|
F. Kompleksowe wspieranie jakości i efektywności procesu kształcenia uwzględniające kaskadowanie zunifikowanych rozwiązań ogólnouczelnianych oraz dedykowanych regulacji prawnych uwzględniających specyfikę prowadzonych na Wydziale kierunków studiów. |
1. Zwiększenie liczby nauczycieli akademickich Wydziału w gremiach i komisjach centralnych. 2. Zintegrowanie Wydziałowego systemu zapewnienia jakości kształcenia z systemem centralnym UMCS. Pełna cyfryzacja działań. |
1. Doskonalenie systemów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej na Wydziale z wykorzystaniem platform Wirtualny Kampus i MS Teams w kształtowaniu środowiska pracy. 2. Integracja działań zespołów i komisji funkcjonujących na Wydziale na rzecz doskonalenia oferty kształcenia. 3. Ocena efektywności i jakości kształcenia na Wydziale w oparciu o ogólnodostępne wskaźniki ( w tym ocenę studentów) · LINK 4. Tworzenie (aktualizowanie) interaktywnego systemu aktualizacji wewnętrznych aktów prawnych: · LINK |
· Dziekan · Prodziekani · Koordynatorzy kierunków studiów · Wydziałowy zespół ds jakości kształcenia · Wydziałowy koordynator ds. praktyk · Samorząd studentów Wydziału · Przedstawiciele stowarzyszenia absolwentów · Informatycy wydziałowi · Wydziałowy Zespół ds. Sylabusów Modułów/Przedmiotów Zespół ds. Przeglądu Prac Dyplomowych i Wydziałowa Komisja Konkursowa ,,Złote indeksy Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS” |
|
G. Tworzenie przyjaznego środowiska studiowania i pracy społeczności akademickiej Wydziału ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji i działania pod presją oraz zmian zachodzących w otoczeniu zewnętrznym (obostrzenia wynikające z sytuacji pandemicznej), zmiany otoczenia społecznego, gospodarczego, a także prawnego. |
1.Liczba nauczycieli akademickich czynnie uczestniczących w procesie wsparcia psychologicznego i psychoterapeutycznego studentów i pracowników 2.Dostępność infrastruktury umożliwiającej kontakt z osobami wspierającymi (pomieszczenia i specjalistyczne wyposażenia, środki komunikacji elektronicznej) 3.Liczba studentów angażowanych w system wsparcia ( studenci/studentom) |
1.Ciągłe rozwijanie i doskonalenie systemu wsparcia psychologicznego studentów w oparciu o pracowników Wydziału (SENSUM, Instytut Psychologii). 2.Dedykowanie na terenie Wydziału bazy lokalowej umożliwiającej oferowanie specjalistycznych porad ( specjalistyczny gabinet terapeutyczny). 3. Dedykowanie specjalistycznej infrastruktury komunikacyjnej (telefony, platformy komunikacji) zapewniającej studentom zdalny kontakt oraz anonimowość. 4.Ścisła współpraca z samorządem studentów i organizacjami studenckimi, poprzez włączanie do systemu wsparcia odpowiednio przygotowanych studentów. 5.Monitorowanie obszarów potencjalnego wsparcia wśród studentów i pracowników Wydziału. |
· Dziekan · Prodziekani ·Pracownicy Instytutu Psychologii + SENSUM - Samorząd studentów Wydziału - Akademickie Centrum Wsparcia (ACW) · Pracownicy Wydziału / psychoterapeuci · Kierownicy obiektów Wydziału |
2. Podejmowanie działań zmierzających do uzyskania akredytacji międzynarodowych dla kierunków studiów prowadzonych przez Uczelnię |
H. Współpraca zagraniczna ukierunkowana na internacjonalizację procesu kształcenia i wymiany doświadczeń z ośrodkami partnerskimi umożliwiająca studentom i nauczycielom akademickim poszerzanie możliwości rozwojowych oraz zawodowych w przestrzeni międzynarodowej. |
1.liczba złożonych wniosków o akredytację międzynarodową kierunków studiów 2.liczba uzyskanych akredytacji międzynarodowych przez Wydział |
1.Cykliczna organizacja „Erasmus+ days” z udziałem partnerów zagranicznych dla studentów i nauczycieli akademickich stanowiących kluczowym element rekrutacji do organizowanych na Wydziale programów wymiany międzynarodowej i tworzenia podstaw organizacji międzynarodowych programów kształcenia. 2. Organizowanie cyklicznych spotkań z przedstawicielami instytucji zagranicznych wspierających realizację dydaktyki na Wydziale 3. Realizacja międzynarodowych projektów dydaktycznych. |
· Dziekan · Prodziekani Koordynator ds współpracy zagranicznej · Koordynatorzy Erasmus + · Samorząd studentów Wydziału · LINK |
3. Poszerzenie oferty kierunków studiów prowadzonych w języku angielskim zgodnych z tendencjami rozwojowymi preferowanymi na międzynarodowym rynku pracy |
1.liczba przedmiotów, specjalności, kierunków prowadzonych w języku angielskim 2.liczba studentów kształcących się na w języku angielskim 3.stopień zatrudnialności absolwentów za granicą |
1. Utworzenie specjalności w języku angielskim (interdyscyplinarnej) 2. Utworzenie kierunku studiów w języku angielskim |
· Dziekan · Prodziekani · Kierownicy katedr · Koordynatorzy kierunków studiów Koordynator ds współpracy zagranicznej · Koordynatorzy Erasmus + · LINK · Samorząd studentów Wydziału · LINK |
|
4.Rozwój współpracy z uczelniami zagranicznymi przy tworzeniu programów studiów umożliwiających uzyskanie wspólnego lub podwójnego dyplomu |
1.liczba uczelni zagranicznych, z którymi podpisane zostały umowy na wspólne prowadzenie studiów 2.liczba absolwentów z podwójnym dyplomem 3.liczba studentów uczelni zagranicznych, którzy uzyskali dyplom na Wydziale w ramach studiów prowadzonych wspólnie · LINK |
1.Pozyskiwanie zagranicznych ośrodków partnerskich zgodnie ze specyfiką kształcenia na Wydziale, włączanie nauczycieli akademickich z ośrodków partnerskich w procesie kształcenia. 2.Utworzenie wspólnego kierunku studiów (lub specjalności) z wybranym ośrodkiem zagranicznym. |
· Dziekan · Prodziekani · Kierownicy katedr · Koordynatorzy kierunków studiów Koordynator ds współpracy zagranicznej · Koordynatorzy Erasmus + · LINK · Samorząd studentów Wydziału · LINK |
|
5. Utrzymanie stabilnego współczynnika umiędzynarodowienia kształcenia oraz wzmacnianie promocji oferty dydaktycznej Uczelni na międzynarodowym i regionalnym rynku edukacyjnym |
1.liczba studentów z zagranicy rozpoczynających kształcenie na Wydziale 2.odsetek studentów z zagranicy w stosunku do studentów Wydziału |
1.Pozyskiwanie studentów zagranicznych studiujących w języku polskim 2.Tworzenie oferty przedmiotów w języku angielskim 3. Utworzenie kierunku dedykowanego kandydatom z Ukrainy i Białorusi). |
· Dziekan · Prodziekani · Koordynatorzy kierunków studiów Koordynator ds. współpracy zagranicznej · Koordynatorzy Erasmus + · LINK · Samorząd studentów Wydziału |
|
6. Systematyczne podnoszenie innowacyjności procesu kształcenia oraz dostosowanie go do potrzeb studentów poprzez poszerzanie procesu indywidualizacji systemu kształcenia i wdrożenie równoległych ścieżek edukacyjnych |
I. Wielotorowy rozwój kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej Wydziału umożliwiający płynne dostosowanie procesu kształcenia w sytuacji wystąpienia zmian w otoczeniu zewnętrznym, zmian otoczenia społecznego, gospodarczego, a także prawnego. |
1.odsetek zajęć na Wydziale prowadzonych przy zastosowaniu innowacyjnych metod kształcenia (w ramach dopuszczalnych przepisami właściwego Ministra) 2.liczba studentów studiujących w ramach indywidualnych i równoległych ścieżek kształcenia 3.liczba zorganizowanych szkoleń/webinariów wspierających innowacyjne formy kształcenia |
1.Doskonalenie kompetencji cyfrowych pracowników Wydziału w zakresie wykorzystania platform edukacyjnych (Wirtualny Kampus, MS Teams) oraz warsztatu metodologicznego umożliwiającego oferowanie zajęć w środowisku wirtualnym na wysokim poziomie w oparciu o oferowane na Wydziale i Uczelni programy wsparcia (synchroniczne i asynchroniczne), a także wybranych zajęć w systemie hybrydowym. 2.Doskonalenie oferty dydaktycznej poprzez udział nauczycieli akademickich w specjalistycznych kursach, szkoleniach, warsztatach i studiach podyplomowych oferowanych przez wiodące instytucje edukacyjne i uznanych specjalistów. 3.Wspieranie nauczycieli akademickich doskonalących ofertę dydaktyczną Wydziału ze szczególnym uwzględnieniem grupy pracowników zatrudnionych na stanowiskach dydaktycznych |
· Dziekan · Prodziekani · Samorząd studentów Wydziału · Przewodniczący wydziałowej Komisji ds Oceny Nauczycieli Akademickich · LINK · 4P Support Team · LINK · Informatycy wydziałowi |
7. Zwiększenie możliwości podejmowania studiów i realizacji procesu kształcenia osób z indywidualnymi potrzebami |
J. Tworzenie przyjaznego, włączającego środowiska studiowania, w tym płaszczyzny tolerancji i współpracy dla studentów z indywidualnymi potrzebami |
1. liczba studentów z niepełnosprawnościami kształcących się na Wydziale 2. liczba studentów ze szczególnymi potrzebami biorących udział w projektach dydaktycznych 3. liczba opracowanych i wdrożonych rozwiązań metodycznych zgodnych z modelem uniwersalnego projektowania 4. liczba pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych przeszkolonych w zakresie uniwersalnego projektowania procesu kształcenia 5. liczba racjonalnych dostosowań wdrożonych na Wydziale |
1. Przygotowanie materiałów szkoleniowych i doradczych dla pracowników Wydziału z zakresu metodyki projektowania uniwersalnego 2. Wdrożenie racjonalnych dostosowań w budynkach Wydziału Pedagogiki i Psychologii oraz zakup pomocy dydaktycznych 3. Przeprowadzenie cyklu szkoleń z zakresu projektowania uniwersalnego i edukacji włączającej wśród min. 50% pracowników Wydziału 4. Opracowanie serwisu ( strony www Wydziału) z dobrymi praktykami w zakresie uniwersalnego projektowania procesu kształcenia 5. Dostosowanie stron www Wydziału do standardu WCAG 2.1 6. Współpraca z Zespołem ds. Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami UMCS, SENSUM, Biurem Ds. Obsługi Studiów i Studentów Zagranicznych 8. Ścisła współpraca z samorządem studentów, w celu włączenia osób ze szczególnymi potrzebami do środowiska akademickiego, wyrównania szans edukacyjnych, likwidowania barier i przeciwdziałania wykluczeniu, dostosowania procesu dydaktycznego do studentów o różnych potrzebach |
·Dziekan · Prodziekani · Zespół ds. dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami · Pracownicy Instytutu Psychologii + SENSUM · Zespół ds. optymalizacji warunków kształcenia studenta z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi – OPTIMUM UMCS · Samorząd studentów Wydziału ·Wydziałowy Zespół Ds. Erasmusa i Współpracy Międzynarodowej · Pracownicy Wydziału |
8. Stworzenie systemu dystrybucji środków finansowych ukierunkowanych na stałe podnoszenie jakości kształcenia, rozwój kompetencji kadry dydaktycznej oraz obsługującej proces kształcenia |
1.Zasady dystrybucji środków finansowych na dydaktykę. 2.Liczba nauczycieli akademickich Wydziału uczestniczących w konferencjach, seminariach, warsztatach i kursach podnoszących kompetencje dydaktyczne. |
1.Program wsparcia nauczycieli akademickich podnoszących kompetencje dydaktyczne. 2.Systemowe rozwiązania w zakresie programu wsparcia nauczycieli akademickich podnoszących kompetencje dydaktyczne zgodnie z wymaganiami określonymi w karcie oceny. 3. Wsparcie pracowników w publikacji podręczników dydaktycznych, metodycznych, skryptów i czasopisma o charakterze dydaktycznym |
· Dziekan · Prodziekani · Kierownicy katedr · Przewodniczący wydziałowej Komisji ds Oceny Nauczycieli Akademickich · LINK |
|
Stworzenie systemu wsparcia pracowników administracji Wydziału |
K. Rozwój kompetencji cyfrowych administracji Wydziału umożliwiający płynne przejście do systemu pracy zdalnej oraz czasową zmianę organizacji pracy w sytuacji wystąpienia gwałtownych zmian w otoczeniu zewnętrznym zmian otoczenia społecznego, gospodarczego, a także prawnego. |
1.Liczba pracowników administracji Wydziału uczestniczących w konferencjach, seminariach, warsztatach i kursach podnoszących kompetencje zawodowe. · LINK |
1.Doskonalenie kompetencji cyfrowych pracowników administracji Wydziału w zakresie wykorzystania systemów obsługi procesu kształcenia w Uczelni (USOS, MS, APD, GUS, POLON...). 2.Doskonalenie kompetencji cyfrowych w zakresie pracy zdalnej z wykorzystaniem uczelnianych platform (Wirtualny kampus, MS Teams), a także obsługi pakietu MS Office. 3.Doskonalenie kompetencji poznawczych pracowników administracji będących wsparciem w procesie zmian organizacyjnych poprzez udział w organizowanych w uczelni szkoleniach. 4.Doskonalenie kompetencji społecznych oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych (praca zdalna, praca w systemie zmianowym, obostrzenia wynikające z sytuacji pandemicznej), zmian otoczenia społecznego, gospodarczego, a także prawnego poprzez udział w organizowanych w uczelni szkoleniach. 5.Doskonalenie wykorzystania i obsługi platform dedykowanych organizacji zdalnych egzaminów dyplomowych na Wydziale oraz wsparcia nauczycieli akademickich biorących udział w procesie dyplomowania. |
· Dziekan · Dyrektorzy Instytutów · Kierownik ds administracji · Informatycy wydziałowi |
|
|
|
|
|
8.1. Poprawa jakości infrastruktury uczelnianej i poziomu jej wykorzystania: |
L. Rozwój i utrzymanie infrastruktury dydaktycznej, laboratoryjnej oraz biurowej Wydziału. Racjonalne wykorzystanie infrastruktury dydaktycznej laboratoryjnej Wydziału. |
1.Wyposażenie specjalistyczne sal w nowych obiektach Wydziału 2.stopień wykorzystania pomieszczeń dydaktycznych i badawczych oraz biurowych |
1.Optymalizacja wykorzystania infrastruktury lokalowej Wydziału. 2.Optymalizacja zasobów ludzkich w poszczególnych grupach pracowników niebędących nauczycielami akademickimi zapewniającego efektywne ich wykorzystanie. 3.Włącznie Wydziału w działania Uniwersytetu zwiększające efektywność zarządzania Uczelnią, w ramach Zintegrowanego Systemu Zarządzania UMCS oraz wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów. |
· Dziekan · Dyrektorzy Instytutów · Kierownik ds. administracji · Specjaliści ds. finansów · Informatycy wydziałowi · Zespół ds. planowania |
8.2. Zapewnienie racjonalnej struktury zatrudnienia i wdrożenie mechanizmów doskonalenia kompetencji pracowników |
Ł. Promowanie polityki zasobów ludzkich wspierającej pracowników Wydziału w rozwoju kompetencji profesjonalnych a także kultury współpracy i wzajemnego wsparcia. |
1.optymalizacja zadań na stanowiskach pracy wśród grupy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi 2.określenie liczby osób niezbędnych do wykonania ww. zadań 3.przygotowanie Wydziału do wdrożenia nowego systemu motywacyjnego, wynagradzania i awansowania |
||
8.3. Dostosowanie gospodarki finansowej UMCS do realizacji celów zawartych w niniejszej strategii |
M. Wzrost efektywności i jakości pracy z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych oraz systemów informatycznych wdrożonych na UMCS |
1.Optymalna gospodarka środkami Wydziału w ramach zatwierdzonego planu finansowego 2.wskaźnik dostępności dydaktycznej (SSR) 3.Systematyczne ograniczanie zatrudnienia specjalistów zewnętrznych, wsparcie i przygotowanie pracowników dydaktycznych do realizacji zajęć specjalistycznych. |
||
8.4. Doskonalenie procesów zarządzania Uczelnią |
N. Kaskadowanie rozwiązań ogólnouczelnianych przy zachowaniu specyfiki Wydziału |
1.Przygotowanie Wydziału do wdrożenia modułów Zintegrowanego Systemu Zarządzania UMCS 2.Przygotowanie Wydziału do wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów |